חיפוש

תהליך קבלת פטור ממס הכנסה צעד אחר צעד

לא מספיק אנשים יודעים זאת, אך ישנם כל כך הרבה אנשים שסובלים מבעיות רפואיות מכל מיני סוגים, והם זכאים לקבל הטבת פטור ממס הכנסה. הזכאות עצמה מתאפשרת בתנאים מסוימים, ותהליך קביעת אחוזי נכות שקובע אם יש עמידה במה שקבע החוק. אם אתם חושבים שיכול להיות וגם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, הדרך הטובה ביותר זה להתחיל מלהכיר במה בדיוק כרוך התהליך הזה, ומה אתם צריכים לעשות.

 

בעיות רפואיות

ישנם אנשים שסובלים מבעיות רפואיות, מחלה, תאונה או כל פגיעה כלשהי שהובילה לירידה באיכות החיים וביכולת התפקוד. אלו הם אנשים שצריכים לאסוף ולהגיש מסמכים מפרטים על מצבם הרפואי, וגם לעבור את התהליך לקביעת אחוזי הנכות שלהם. לאחר קביעת אחוזי הנכות, אם האחוזים עומדים בדרישת החוק, ישנה אפשרות לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

שלבי קבלת הפטור

בדרך לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, צריך לעבור תהליך שבתוכו מספר שלבים עיקריים שכדאי שתכירו.

  • הגשת תביעה – בשלב הראשון, תצטרכו להגיש לפקיד שומה באזור המגורים שלכם את הבקשה לפטור ממס הכנסה, בצירוף שובר אגרה שתשלמו עליו מראש וטפסים רפואיים רלוונטיים אשר מוכיחים ומפרטים את המצב הרפואי שלכם.
  • וועדה רפואית – לאחר מכן, תצטרכו להמתין שיקבעו לכם מועד בו תעמדו מול הוועדה הרפואית. שם תציגו את המקרה שלכם בפני הוועדה הכוללת רופאים שיוכלו לבחון את דרגת הנכות המתאימה להגדרות שנקבעו בחוק של ביטוח לאומי.
  • קביעת אחוזי נכות – בשלב זה, הוועדה תקבע את שיעור אחוזי הנכות המגיעים לכם, לאחר בחינת המקרה שלכם ושקלול מלא של כל הפרטים. אם השקלול יגיע לתשעים אחוזי נכות או יותר, תהיו זכאים לקבל פטור מלא ממס הכנסה.
  • שימו לב – במידה ותקבלו פחות אחוזי נכות, לא תהיו זכאים, ולכן כדאי להיעזר בגורמי סיוע שיכוונו אתכם להציג את המקרה שלכם בצורה הטובה ביותר שניתן בפני בוועדה, על מנת לקבל אחוזי נכות מותאמים למצבכם.
  • ערעור ההחלטה – עומדים לרשותכם ארבעים וחמישה ימים לערער על החלטת הוועדה הרפואית, את הערעור מגישים לוועדת הערר של ביטוח לאומי. אם אתם לא קיבלתם החלטה שאתם חושבים שתואמת את מצבכם, אתם יכולים להגיש את הערעור ותוזמנו להציג את המקרה שלכם מחדש בפני הוועדה הרפואית.

 

מימוש הפטור

במידה והתביעה אושרה, בכדי שתוכלו לממש את הפטור ממס הכנסה שאתם זכאים לו, תצטרכו להגיש לפקיד השומה באזור המגורים שלכם דו״ח שנתי על כל שנה בה תרצו לממש את הפטור. במידה ומדובר על שנים קודמות, ניתן לקבל החזרי מס עד כשבע שנים אחורה. הפטור שקיבלתם יהיה תקף עד סיום תוקפו במידה והפטור הוא לתקופה זמנית.

 

זכאות לקבלת הפטור

אשם אשר סובל ממחלה או ליקוי, רשאי להגיש את הבקשה לקבלת הפטור ממס הכנסה. אם נדחתה הבקשה לכם בעבר, אתם יכולים להגיש בקשה חדשה אם מצבכם החמיר. הפטור שניתן יכול להיות זמני ויכול להיות לצמיתות, הכל בהתאם להחלטה של הוועדה הרפואית. חשוב שתדעו שאם אתם זקוקים לסיוע הזה, שווה לכם להיכנס לתהליך הזה.

מס הכנסה

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »