חיפוש

הסכם ממון – המסמך המשפטי שיציל אתכם בעתיד

החלטתם להתחתן או אפילו רק לעבור לגור יחד? קודם כל נהדר! מזל טוב ואיזה כיף! להתחתן זה מאד מרגש ומשמח, למעשה מדובר באחד הרגעים הכי משמחים בחיים. אנשים שמחליטים להתחתן בדרך כלל מאוהבים ומרגישים שהם מצאו בית. הם גם לרוב נמצאים בשלב בחיים שבו הם מוכנים לבנות את העתיד הזוגי והמשפחתי שלהם, ואלה הם דברים מאד מרגשים.

חיי נישואין יכולים להיות מסגרת מדהימה להתפתחות זוגית לצד התפתחות אישית וכשיש לנו חיבור טוב הדבר מסייע לנו בכל לחומי החיים. יחד עם זאת חשוב להכיר בעובדה שנישואין הם גם עסק כלכלי לכל דבר ועניין. כל אחד מבני הזוג מגיע עם רקע כלכלי שונה וגם יכולת השתכרות אחרת, אך הם מקימים יחד בית ומשק כלכלי משותף וחשוב לדעת איך להתייחס לענייו מבחינה כלכלית.

לצערנו  אנחנו יודעים שהחיים יכולים להפוך למורכבים. חשוב מאד שנדע להערך גם לימים קשים שיגיעו. אהבה יכולה להגמר, זוגיות יכולה להגיע לקיצה וכשדבר כזה קורה מאד חשוב לדעת להפרד גם בתנאים טובים. המשפט: ״צריך לדעת ממי להתגרש״ ממשיך להיות נכון עד היום. לכן חשוב מאד להיות חכמים, להקדים תרופה למכה ולדאוג בענייני הכספים בתחילת הדרך כדי שאם תמצאו את עצמכם בהליך גירושין יהיו לכם הסכם שנכתב מבעוד מועד. הסכם ממון טוב ומקצועי יכול להציל אתכם בעתיד.

 

למה חשוב לעשות הסכם ממון? כמה דגשים חשובים לפני שמתחילים בתהליך.

  • הגנה על הנכסים – הסיבה הראשונה והברורה ביותר הגנה עתידית על הנכסים שלכם. אם נכנסתם לקשר עם ירושה לא קטנה, או הון שצברתם לפני תחילת הקשר ואתם מעוניינים למסד את הקשר חשוב מאד שתפעלו על מנת לחתום על הסכם ממון. אם לא תעשו כן אתם יכולים למצוא את עצמכם בעתיד מפסידים חלקים גדולים מהרכוש שלכם. לפי החוק נכסים שנצברו בשנים שלכם יחד יחולקו חצי בחצי.
  • לפי החוק – חשוב לדעת שבהעדר הסכם ממון החוק יוצר שוויון בנכסים של בני הזוג, גם אם נצברו לפני תחילת היחסים. משמעות הדבר היא שבמקרה של גירושין מתחלקים חצי חצי בכל נכסים, גם אלו שנצברו לפני הנישואין, אלא אם יש הסכם ממון.
  • עורך דין – ניסוח הסכם ממנו אינו דבר פשוט ולכן חשוב לשכור עורך דין מנוסה ובעל מוניטין מצוין. זהו נושא מאד רגיש ועליכם להרגיש שאתם בידיים טובות. הלנה שמחי – עו"ד המתמחה בהסכם ממון היא עורכת דין מצוינת, מהמובילות בתחום בארץ ותוכל לטפל במקרה שלכם ברגישות ומקצועיות.
  • הגנה על היחסים – לפעמים כשיחסים מסתיימים מדובר בתהליך ארוך, מורכב ועצוב. גם אם הדבר הכי נכון הוא לפרק את הבית, זה לא תמיד קל. זה לוקח זמן רב ומלווה בהרבה כאב. בעולם אידאלי שואפים בני הזוג לשעבר להיפרד בתנאי חברות ובנועם ככל הניתן. בחיים האמיתיים זה לא תמיד מתאפשר. הסכם ממון יגן עליכם מפני ריבים ממושכים ובילוי שעות ארוכות בבתי משפט. כך תוכלו להגן על היחסים גם בעת פרידה. אם לא תגררו אל תוך ריבים מכוערים יש סיכוי שתוכלו להיפרד יפה, בחברות ובנועם. דבר זה משמעותי במיוחד כשיש ילדים בתמונה. לכן החשיבה על העתיד לפני החתונה, הינה חשיבה אחראית השואפת להגן על בני הזוג גם במקרה של פרידה.

 

 

מי צריך הסכם ממון בכלל?

באופן עקרוני כל גבר או אישה המחליטים להתחתן או אפילו לעבור לגור יחד. בעיקר כאשר יש נכסים לפני הכניסה לקשר. ישנם מקרים בהם הסכם ממון הכרחי יותר והכרחי פחות.

  • נישואים שניים – אם מדובר בנישואין שניים הרי שהגעתם לקשר החדש עם נכסים כאלה ואחרים. חשוב שתוכל להגן על הרכוש, בעיקר אם יש ילדים מהנישואין הראשונים, על מנת להבטיח את עתידם ועתידכם.
  • שוויון בין הנכסים – דוגמא נוספת היא כשאין שוויון בין בני הזוג מההתחלה ואחד מהם מגיע עם הרבה יותר נכסים. לצד זאת, גם אם יש לאחד מבני הזוג רק דירה אחת חשוב להגן עליה, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם אחרי גירושים כשהפסדתם את מחצית הדירה הזו.
  • צעירים או מבוגרים – חשוב לציין שלהסכם ממון אין גיל. בכל גיל ובכל שלב בחיים חשוב לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין. לעיתים הבקשה לחתום על הסכם ממון מגיעה מההורים של אחד מבני הזוג וזה עלול לייצר מתחים. חשוב לזכור שההורים הרוצים בטובת ילדם וחתנם או כלתם לעתיד, צברו במשך השנים נכסים רבים לצד חוכמת חיים. הם יודעים שיחסים לפעמים נגמרים ולכן ניתן להבין למה הם מעוניינים בהסכם ממון. אחרי הכל, זה אכן מסמך משפטי שיכול להציל אתכם בעתיד.

 

האם ידועים בציבור צריכים הסכם ממון?

כן, בהחלט. אנשים הגרים יחד וחולקים חיים ולעיתים גם ילדים, נחשבים בפני החוק כנשואים, בעיקר בפן הכלכלי. כך שגם אם לא התחתנתם ואתם עומדים לקראת פרידה תחשבו בעיני החוק כזוג נשוי.

 

מה מופיע בהסכם ממון?

הסכם ממון טוב ומקצועי יפרט את כל הנכסים של כל אחד מבני הזוג ואת האופן שהם מבקשים להפריד את הרכוש שלהם בעתיד. עורך דין מומחה ומנוסה בתחום ימליץ לבני הזוג לכלול הסכמות נוספות במקרה של פרידה כגון מזונות ודברים נוספים.

בסופו של דבר בין אם יש הרבה נכסים או מעט, הסכם ממון טוב יהיה מורכב מסעיפים רבים. לכן חשוב מאד לחפש עורך דין מומחה, בקיא בחוק ובעל נסיון רב. אין מקרה אחד דומה לשני וחשוב שעורך הדין יהיה מספיק חכם ומנוסה לנסח את ההסכם הטוב ביותר במסגרת החוק.

 

האם אפשר לעשות הסכם ממון אחרי הנישואין?

התשובה הקצרה היא כן אך התשובה הארוכה יותר היא שזה לא מומלץ. בני הזוג נמצאים במצבים שונים לפני ואחרי נישואין. בנוסף הסכם ממון לפני הנישואין מצריך חתימת נוטריון בלבד בעוד שהסכם ממון אחרי הנישואין מחייב אישור בית משפט.

לסיכום, אם אתם עומדים בפני חתונה – מזל טוב ואנחנו מקווים שתהנו מכל רגע מהתכנון, החתונה וכמובן חיי הנישואין. ערכו הסכם ממון על כל מקרה שלא יהיה והתחילו יחד חיים מאוזנים.

מתחתן

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »