חיפוש

4 דברים שכדאי להכיר לפני שניגשים לרואה חשבון

רואה חשבון הוא בעל מקצוע אשר מספק ללקוחותיו, לפי חוק, מגוון שירותים, ביניהם:

ייעוץ, תכנון והתנהלות מול רשויות המס, דוחות תקופתיים, ניתוח פיננסי, ליווי וייעוץ שוטפים ועוד.

רואה חשבון מקצועי ומיומן, יודע גם כיצד לעזור לעסק שלכם להגדיל רווחים.

אבל מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים רואה חשבון?

 

בצעו סקר שוק

בדקו כמה רואי חשבון לפני שאתם בוחרים. חשפו אחר המלצות ובצעו השוואה של שירותים ומחירים בין רואי חשבון שונים.

בדקו מה בדיוק נותן לכם כל רואה חשבון וכמה הוא גובה עבור התענוג:

האם הוא מספק שירותי ייעוץ פיננסי? האם הוא יכול לעזור לכם לאתר כספים אבודים הנמצאים על הר הכסף? האם הוא עוסק בתכנון פיננסי לטווח הרחוק?

 

פגישת היכרות

יש דברים שאפשר להבין רק כאשר נפגשים פנים אל פנים ולכן מומלץ לערוך פגישת היכרות לפני תחילת התקשרות. כך תדעו אם יש ביניכם מספיק כימיה ואמון, כדי שתוכלו לקבל את השירות האופטימלי והאיכותי ביותר.

כדאי להימנע מהתחייבות לטווח ארוך ולהתחיל מתקופת ניסיון קצרה.

במהלך הפגישה, תוכלו לבדוק נושאים חשובים לכם, כמו רמת הסדר והארגון במשרד, רמת הניסיון, כמות הלקוחות (רואה חשבון עסוק זה רואה חשבון מקצועי ומנוסה, אבל לפעמים כדאי לקחת דווקא רואה חשבון פחות עמוס, שיהיה לו יותר זמן לתת לכם יחס אישי), רמת הניסיון שלו בניהול פיננסי של עסקים כמו שלכם, מידת האדיבות והסבלנות שלו וכן הלאה.

 

בקשו הדרכה פיננסית

רואה חשבון טוב אחראי גם על תכנון פיננסי נכון של העסק. הוא זה שיכול לנהל בצורה נכונה את המידע שמתקבל אודות הוצאות והכנסות של העסק, כדי לספק לכם משוב והמלצות להתנהלות מוצלחת יותר, איך אתם יכולים לקבל הטבות במס ואיך להתנהל בצורה פיננסית חכמה יותר, שתניב לכם רווחים ותצמצם את ההוצאות.

 

עזרה בתכנון לעתיד

ראיית חשבון כוללת בין היתר תכנון לטווח רחוק. רוב בעלי העסקים אינם מודעים ואינם מסוגלים לבצע תכנון כזה בלי עזרה מקצועית, אבל רואה חשבון יכול להכין לכם תוכנית לטווח ארוך, המתייחסת לרווחים הצפויים לעומת הוצאות צפויות בעתיד הקרוב והרחוק, כדי לעזור לכם לבסס ביטחון כלכלי עבור העסק שלכם, כמו גם בחיים הפרטיים.

 

לסיכום

בחירת רואה חשבון מתאים היא קריטית וחשובה במיוחד עבור העסק שלכם. לעיתים קרובות בחירה נכונה של רואה חשבון יכולה לעשות את ההבדל בין רווח של כמה עשרות אלפי שקלים לבין הפסד שלהם.

משום כך, כדאי להקדיש זמן לבחירת האדם המתאים ביותר לעסק שלכם ולכם באופן אישי, כמו גם להכיר בעצמכם את השוק, את העולם הפיננסי, כדי לא להיות תלויים בו לחלוטין. למידע נוסף, לחצו: https://silver-mountain.co.il

 

אנשים משוחחים

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »