חיפוש

לא בטוחים אם בחרתם בקופת הגמל הנכונה? בואו לבדוק!

קופת גמל היא אפיק השקעה וחיסכון המיועד לטווח בינוני עד ארוך. לקופת גמל יש יתרונות רבים, כמו למשל הטבות מס, דמי ניהול נמוכים ופוטנציאל לרווחים גבוהים. יש מספר תוכניות חיסכון שנכללות בהגדרה של קופת גמל: קופת גמל לתגמולים, קופת גמל להשקעה, קרנות השתלמות, קופת גמל לדמי מחלה ועוד.

 

מהי תקרת ההפקדה בקופת גמל?

כאשר מדברים על תקרת הפקדה, יש להפריד בין שני מקרים – עובד שכיר ועובד עצמאי. במקרה של שכיר: תקרת הפקדת העובד היא 7%, ואילו תקרת הפקדת המעסיק היא 7.5% נוספים. לעומת זאת, עצמאי יכול להפקיד עד 16% מההכנסה החודשית שלו לקופת הגמל.

קופת גמל

איפה ניתן לנהל קופת גמל?

יש עשרות בתי השקעות אשר עוסקים בניהול קופות גמל. לפני שאתם מצטרפים לאחד מהם, יש לערוך השוואה ביניהם, ולבדוק מאפיינים שונים כמו למשל תשואות של שנים קודמות, שביעות רצון לקוחות, טיפול בתביעות ועוד. כדאי להיעזר בשירות של פלטפורמה אינטרנטית להשוואת קופות גמל – אתר לירות.

 

השקעה בקופת גמל – באיזה בית השקעות?

ניתן להשקיע בקופת גמל באמצעות בתי ההשקעות הגדולים בישראל:

קופת גמל

מהם ההבדלים בין בתי ההשקעות בישראל?

לכל בית השקעות יש מספר מאפיינים מרכזיים, אשר מבדילים אותו מיתר בתי ההשקעות. בחינת מאפיינים אלה עשויה לעזור בבחירת בית ההשקעות:

  • תוחלת תשואה של הקופה

בחינת התשואות הממוצעות של הקופה יכולה לעזור לכם להעריך את ביצועי הקופה בתקופה הנמדדת. במילים אחרות, התשואה מהווה את שיעור השינוי בנכסי הקופה. ככל שהתשואה הממוצעת גבוהה יותר – כך שווי הנכסים בקופה עולה – ולכן משתלם יותר להשקיע דרך קופה זו.

כאשר אתם בוחנים את תשואת הקופה, שימו לב לאיזה תקופה מתייחסים הנתונים – ככל שהתקופה ארוכה יותר, כך המידע מהימן ורלוונטי יותר.

  • רמת הסיכון של הקופה

כאשר מדברים על תשואות, שונות התשואה היא הנתון שמגלם בתוכו את רמת הסיכון. כאשר בוחנים את רמת הסיכון, מומלץ לשים לב למספר פרמטרים:

  1. סטיית התקן – ככל שהמרחק של התשואות החודשיות אחור יותר מהתשואה הממוצעת, כך סטיית התקן של התיק גדולה יותר, ולכן הוא מסוכן יותר.
  2. הרכב ההשקעות – ככל שמרכיב המניות בתיק גדול יותר – כך התיק מסוכן יותר.
  3. שיעור נכסים לא סחירים – נכסים לא סחירים הם נכסים אשר לא מושפעים מתנודות בשוק ההון. לכן, ככל ששיעור הנכסים הלא סחירים בתיק קטן יותר – כך התיק מסוכן יותר.

 

לסיכום

קופת גמל היא חלק מרכזי מהחיסכון של כל אחד מאיתנו. לכן, היא מזכה את החוסכים בהטבות מס שונות, אשר עשויות לחסוך מאות ואלפי שקלים. מומלץ לבחון את סוגי קופות הגמל, ולבחור באחת שמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

קופת גמל

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »