חיפוש

מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה שהייתם צריכים לשלם, וזאת נעשה בשקלול סוף שנת המס. אז מי זכאי לקבל החזר מס, איך ניתן לעשות זאת וכמה תקבלו?

 

החזרי מס – הסבר

החזרי מס הינם תשלומי כספים ממס הכנסה הנפוצים מאוד בישראל. מדובר בכסף ששילמתם למס הכנסה אבל מגיע לכם בחזרה, היות ושילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם. הסיבה שהחזרי מס נפוצים כל כך נעוצה באופן שבו מחשב מס הכנסה את גביית המיסים, הנעשה לפי חישוב הכנסה שנתית אך הגבייה בפועל תהיה חודשית או אחת לכמה חודשית. למידע נוסף על החזרי מס וכמה מגיע לכם, ניתן לברר באתר – https://get-tax.co.il.

 

מי זכאי לקבל החזרי מס?

כאמור, החזרי מס הינם נפוצים ועל כן רבים יהיו זכאים לקבלם. החזרי המס מגיעים ביחד עם ריבית של 4% ממס הכנסה כך שתוכלו להרוויח ולעיתים עומדים על אלפי שקלים. למרות שהם נפוצים, לא כל אחד יהיה זכאי להחזרי מס. מי שיהיה זכאי להחזרי מס ויוכל לקבל אותם בחזרה יהיו בעיקר כאלה אשר שילמו מיסים הגבוהים ממה שהיו צריכים לשלם. כמו כן, עצמאים יכולים לקבל החזרי מס על הוצאות מוכרות.

 

איך אדע האם אני זכאי להחזרי מס?

על מנת לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס יהיה עליכם להגיש בקשה להחזרי מס, ואז מס הכנסה יתחיל בהליך בירור לגבי זכאותכם להחזרי מס. על מנת להגיש את הבקשה, יהיה עליכם לפנות לפקיד השומה באחד מסניפי מס הכנסה ולהגיש את טופס הבקשה ביחד עם מסמכים רלוונטיים.

 

מי יכול לעזור בהחזרי מס?

הגשת בקשה להחזרי מס עלולה להיות מורכבת ותצריך מכך זמן המתנה ממושך וצירוף מסמכים רבים. הגשה באופן שאינו נכון עלולה לגרור את הבקשה לאורך זמן ואף תהיו עלולים לאבד כסף שמגיע לכם. לצורך כך, תוכלו להיעזר ביועצי מס שיגישו עבורכם את הבקשה באופן מסודר וידעו אילו מסמכים יהיה עליכם לצרף. יועצי המס יקצרו לכם את משך זמן התהליך ויבטיחו שתקבלו את כל הכסף שמגיע לכם.

 

כמה אקבל על החזרי מס?

גובה החזרי המס משתנים בהתאם לגובה ההוצאות המוכרות שלכם אם אתם עצמאים, או בהתאם לסכום המס ששילמתם ולא הייתם צריכים לשלם מלכתחילה. כאמור, החזרי המס מגיעים עם ריבית של 4% ותוכלו להגיש את הבקשה עד שש שנות מס אחורה.

 

לסיכום החזרי מס – כנראה שמגיע לכם הרבה כסף

החזרי מס הינם דבר נפוץ והזכאים להם יהיו כאלה ששילמו מס גבוהה ממה שהיו צריכים, או עצמאים המקבלים החזרי מס על הוצאות מוכרות. לצורך הגשת הבקשה להחזרי מס, מומלץ להיעזר ביועץ מס מוסמך.

החזר מס

אולי תאהבו גם את

מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »