חיפוש

בדיקת כספים אבודים – למה לחכות?

לאורך החיים אנו חוסכים כספים ממקורות שונים ושוכחים מהם. היום כבר ניתן לבדוק בקלות אילו חסכונות יש לכם והיכן הם נמצאים. איך עושים זאת? על כך במאמר הבא.

 

מהם כספים אבודים?

רוב האנשים עוברים במהלך חייהם עבודות שונות בהם מופרשים להם כספים לקרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוחים שונים, קופות גמל וכיוצא בזה. הכספים הללו נשכחים מכיוון שהמעקב עליהם מצריך בירוקרטיה רבה ואיגוד בתיקיות שלא תמיד נעשה עליהם מעקב.

ישנם אף אנשים העובדים כשכירים וכעצמאים ומשלמים עבור כמה פנסיות וקרנות השתלמות בשתי הדרכים. העומס של המקורות החסכוניים נשכח עם השנים והכספים הללו אבודים. אך אל דאגה! הכספים לא באמת אבודים וניתן למצוא אותם בקלות מבלי לחכות.

 

כיצד מוצאים כספים אבודים?

המקום הנכון למצוא את הכספים האבודים הוא הר הכסף. זהו שירות מקוון הניתן על ידי משרד האוצר שבאמצעותו ניתן למצוא את הכספים האבודים. משרד האוצר מאגד את כל החסכונות תחת מספר תעודת הזהות של החוסך באתר. מלבד זאת ישנו שירות נוסף הנקרא הר הביטוח שמתייחס גם לביטוחים שונים שנשכחו כמו: ביטוחי בריאות פרטיים, ביטוחי משכנתא, ביטוחי שיניים ועוד.

בדרך כלל כאשר אדם הולך לעולמו ויורשיו רוצים למצוא את החסכונות והכספים שלא נרשמו בצוואה, הם נכנסים לאתרים הללו ובאמצעות מספר פרטים של הנפטר מגלים את הכספים האבודים. אך מדוע לחכות לפטירה? ניתן לעשות זאת בכל רגע נתון, בקלות וללא מאמץ בירוקרטי.

פשוט מקישים באתר את מספר תעודת הזהות, תאריך הנפקת התעודה ותוך שניות מופעים כל החסכונות והביטוחים. בכל שורה בה מופיע החיסכון או הביטוח, ניתן להיכנס ולראות היכן הם מנוהלים, להגיע למקור הניהול שפרטי ההתקשרות שלו מופעים בשורה וליצור קשר עם החברה המנהלת את הכספים. חשוב לדעת שהשירות לחיפוש הכספים האבודים ניתן בחינם. עם זאת, ניתן לערוך את החיפוש גם באמצעות סוכנות לביטוח.

 

סיוע של סוכנות ביטוח למציאת כספים אבודים

סוכנות לביטוח מקצועית ואמינה עושה עבורכם את השירות של מציאת כספים אבודים וחוסכת לכם זמן. השירות מסייע למצוא חסכונות מתקופות שונות גם כשעבדתם במקומות עבודה זמניים. בשונה מחיפוש עצמאי, סוכנות הביטוח תעניק לכם ייעוץ לגבי הכספים האבודים.

הם יערכו דו"ח מפורט ומקיף של כל החסכונות שברשותכם וימליצו לכם האם כדאי למשוך את הכספים או להמשיך לחסוך, האם לקבץ את הכספים לחיסכון אחד, האם לעשות צירוף זכויות והאם ניתן למשוך חלק מהכספים או את כולם. היתרון בשירות מסוג זה הוא הייעוץ וההמלצות.

סוכנות הביטוח המקצועית יודעת בוודאות האם המסלולים בהם הכספים נמצאים טובים עבורכם והאם כדאי לשנות אותם ולהרוויח יותר. את הדו"ח המפורט ניתן לקבל תוך 3 ימים ואת הייעוץ הפנסיוני ובחירת המסלולים מקבלים תוך 21 יום. פרטים נוספים ניתן לבדוק באתר הר הכסף.

שטרות

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »