חיפוש

מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה.

אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים בכל בנק.

 

לקיחת משכנתא מהבנק

לקיחת משכנתא, הלוואה לצורך קניית נכס, דורשת מהלקוח עמידה בכל מיני תנאים בסיסיים על מנת בכלל להיות זכאי להתחיל תהליך של התאמת המשכנתא. כמובן שהבנקים לא רואים בעין יפה לקוחות מוגבלים או כאלה עם היסטוריית של בעיית החזרות, אך גם בעבור אלו שאין להם שום רקע בעייתי עם הבנק ישנם תנאים שאי עמידה בהם שוללת את הזכאות למשכנתא ותגמר בסירוב מצד הבנק.

 

עמידה בהחזרים חודשיים

לא מספיק להתחייב לעמוד בהחזרים החודשיים ולחתום על טפסים, הבנק מעדיף לא להיכנס להסכם משכנתא עם לקוחות שאינם מראים אופק ודאי, או כמעט ודאי, של החזרת ההלוואה. על כן, הבנק דורש לראות כל מיני נתונים פיננסיים ותכנונים עתידיים אודות הלקוח על מנת להבין האם ביכולתו בעתיד הקרוב, והרחוק, להחזיר את ההלוואה שעתיד לקחת מהבנק. חשוב לקחת בחשבון גם את הריבית על המשכנתא ובאופן כללי להיוועץ ביועץ משכנתאות שמבין בתחום.

 

ביטוח משכנתא

התשלום החודשי בעבור משכנתא נראה לכולם הגיוני ומובן מאליו שכן מדובר בהלוואה שלוקחים מהבנק ומחזירים בכל חודש קצת עד גמר ההחזר. אך תנאי לא פחות חשוב הוא רכישת ביטוח משכנתא תקין. בעצם מדובר בביטוח דירה בצירוף ביטוח חיים, אלו נותנים לבנק אמון כי במידה ויקרה משהו לחייו של הלקוח או לדירתו, יהיה מי שיחזיר לבנק את ההלוואה שנתן ללקוח במסגרת המשכנתא.

 

השתתפות עצמית, הון עצמי

ההלוואה שנותן הבנק במסגרת המשכנתא היא אמנם הלוואה סך המון כסף, אך היא אינה מכסה לחלוטין את המחיר והשווי של הנכס. לצורך העניין, אחוז המימון המקסימלי שיכול לתת הבנק (עבור קבוצות מסוימות) הוא 75 אחוזים, כלומר נדרש מכל לקוח שמבקש משכנתא שיהיה ברשותו באופן זמין לפחות 25 אחוזים מערך הדירה. ללא הון עצמי מספק בסך זה, בהתאם לאחוזים של הקבוצה אליה משתייך הלקוח, לא ניתן לבקש ולקבל את המשכנתא.

  1. מחוסרי דיור – קניית דירה ראשונה לאחר שלא הייתה בבעלותם דירה קודם לכך
  2. משקיעים – קניית דירה שנייה אשר תהיה להשקעה בנוסף לדירה הראשונה שבה כבר גרים
  3. משפרי דיור – קניית דירה במטרה למכור את הישנה ולשפר את מצב המגורים של הלקוח

עוד טרם הגשת הבקשה כדאי לעיין באתר משכנתא טיל ולהבין מה ביכולתכם לעשות וכיצד לוודא שאתם עומדים בכל התנאים. חשוב לקחת בתחשיב הכללי את ההחזרים החודשיים שצפויים להיות לכם, בתוספת התשלום עבור ביטוח המשכנתא ורק אם נראה שתצליחו לעמוד בהתחייבות לפנות לבנק לקבל את המשכנתא או להיעזר ביועץ משכנתאות שינסה להבין האם אתם יכולים לעמוד במשכנתא ואם לא, מה כדאי לכם לעשות.

קניית דירה

 

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »