חיפוש

החזרי מס לסטודנטים שסיימו את לימודיהם

מדינת ישראל מזכה לפי חוק, באמצעות החזרי מס, אנשים שהצליחו לסיים בהצלחה לימודי תואר ראשון, אשר נחשב מוכר בחוק.

יחד עם זאת, לא כולם מכירים את החוק ולכן לא מגישים בקשה מתאימה לקבלת ההחזרים, אשר יכולים לסייע כספית, ולו במעט, למי שזה עתה סיימו את לימודיהם.

 

שכירים? בדקו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם

החזר מס בגין סיום לימודים מגיע לסטודנטים שסיימו לימודי תואר ראשון בהצלחה.

יחד עם זאת, רוב השכירים בישראל אינם מנהלים את ההתקשרות עם רשויות המס, כי המעסיק עושה זאת עבורם ולכן גם אינם מודעים לכך שהם צריכים לדווח, כדי לקבל את ההחזר המגיע להם.

 

שכירים רבים נמצאים במצב דומה, גם אם אינם סטודנטים בהווה, או בעבר, שכן בניגוד לעצמאים, הם לא מתנהלים מול רשויות המס ולכן רגילים שהחזרי מס מגיעים אליהם באופן אוטומטי – למרות שפעמים רבות זה כלל לא קורה.

 

אם במקרים אחרים, השכיר מקבל נקודות זיכוי ממס, הרי במקרה של סיום לימודים לדוגמא, נקודות אלה אינן ניתנות באופן אוטומטי פעמים רבות ולכן מצטבר סכום, אותו השכיר יקבל בצורת החזר מס – לאחר שיגיש את המסמכים הנדרשים לרשויות המס.

 

נקודות זיכוי במס בגין סיום לימודים

מדינת ישראל מעניקה נקודות זיכוי למסיימי תואר ראשון שכן המדינה מעוניינת לסייע לאוכלוסיה שלה להתקדם ולהתחזק כדי לחזק את כלכלת המדינה ואת חוסנה הכללי.

לכן קיימת הטבה במס, אשר נחלקת לשלושה סוגים, בהתאם לתקופת הלימודים:

 

  • שכיר שסיים את לימודיו עד שנת 2004 אינו זכאי להטבה
  • שכיר שסיים את לימודיו בין השנים 2005-2006, זכאים לחצי נקודת במשך השנה שאחרי סיום הלימודים, במשך עד 5 שנים בהתאם לסוג התואר (ראשון, שני, שלישי וכן הלאה).
  • שכיר שסיים את לימודיו משנת 2007 ועד היום, זכאי לנקודת זיכוי אחת, החל מהשנה שלאחר סיום הלימודים ולמשך עד 3 שנים – בהתאם לסוג התואר.
  • שכירים שסיימו לימודים מקצועיים, או תעודת הוראה זכאים לחצי נקודת זיכוי.

 

אם הזיכוי לא נכנס לתלוש

כאמור, במרבית המקרים, נקודות הזיכוי לא מתעדכנות באופן אוטומטי, הסטודנטים לא מודעים לזכות שיש להם לקבל את ההטבה ולכן הופכים זכאים להחזרי מס, לעיתים אף בסכומים גדולים.

משום כך, כדי לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם בהקשר של נקודות זיכוי במס והחזרי מס, חשוב לפנות לחברה מתמחה, אשר יש לה את כל הידע, הכלים והניסיון הנדרש, כדי לבדוק את זכאותכם בתחומים שונים, לפנות עבורכם לרשויות המס ולדאוג שתקבלו את הזיכוי המגיע לכם.

 

לסיכום

סטודנטים אשר סיימו בהצלחה לימודים אקדמיים ואף לימודים מקצועיים, זכאים על פי חוק לקבל נקודות זיכוי במס לעיתים במשך מספר שנים.

לצורך קבלת הזיכוי המגיע לכם יש לפנות לרשויות המס ולוודא כי הנקודות נכללות בחישוב השכר החודשי שלכם. אם הדבר לא קרה במועד המתאים, אתם רשאים לדרוש החזר מס מהרשויות, עבור ההטבה שמגיעה לכם.

החזרי מס לסטודנטים שסיימו את לימודיהם

אולי תאהבו גם את

החזר מס
מי צריך לקבל החזר מס?

החזרי מס הינם דבר נפוץ, בעיקר בקרב עצמאים אך גם בקרב עצמאים. מדובר בכסף המגיע לכם בחזרה ממס הכנסה לאחר ששילמתם דמי מיסוי הגבוהים ממה

קראו עוד »
מחשבון ובית
מהם התנאים לקבלת משכנתא?

משכנתא יכולה להיות פתרון מצוין עבור צעירים וגם מבוגרים, המעוניינים לקנות דירה. אך על מנת להיות זכאי לפתרון זה יש הכרח לעמוד בכמה תנאים שקיימים

קראו עוד »
חייל
הטבות לחייל משוחרר

השירות הצבאי או הלאומי הוא חלק מהותי בחברה הישראלית. כשחיילים או בני ובנות שירות מסיימים את שירותם, הם נמצאים בשער היציאה לאזרחות – שלב מבלבל,

קראו עוד »