חיפוש

צעדים לפני פנייה לעו"ד פלילי

טעות קריטית שאירעה על ידי אדם שנשלח לחקירה, הובילה אותנו להוציא את המדריך הנוכחי שירכז את האינפורמציה החיונית שנוגעת לפנייה לעורך דין פלילי. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו מהם הצעדים שחובה לבצע רגע לפני שבוחרים בעורך הדין שייצג אתכם לאורך ההליך.

 

צעד מספר 1 – תכירו בתפקידיו של עורך הדין הפלילי

לעורך דין פלילי יש תפקידים רבים שטומנים בחובם תתי תחומים שנוגעים לעבירות מסוגים שונים. חשוב להכיר בעובדה זו, כדי שתפנו לעורך דין שבקיא בתחום שנוגע לעבירה שביצעתם. נסביר שיש עורכי דין פליליים שעוסקים בתחום שימוש וסחר בסמים, בעוד אחרים עוסקים בעבירות מין, נהיגה בשכרות ועוד.

 

צעד מספר 2 – תערכו חיפוש אחר עורך דין מנוסה ומומלץ

הצעד שתצטרכו לבצע בשלב זה כולל חיפוש שיאפשר לכם להגיע אל עורך דין פלילי מנוסה ומומלץ. בפסקה הקודמת התמקדנו בתחום ההסמכה של עורך הדין. כעת, עליכם לוודא שבעל המקצוע לא רק בקיא בתחום, אלא הוא גם נחשב לעילוי בו. מומלץ להשתמש ברשת, כדי לקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי לקוחותיו הקודמים של עורך הדין. כך תוכלו לבדוק את טיבו ולהכיר באופי העבודה שלו מקרוב. מדובר בצעד שצריך להתבצע באופן סבלני ושקול, משום שזה יאפשר לכם לקבל ייצוג מקצועי.

 

צעד מספר 3 – הכנת מסמכים

בשלב זה תתבקשו להכין את כל המסמכים שנוגעים לעבירה שביצעתם. שכן, עורך הדין צריך לקבל את כל המידע המעמיק אודות המקרה ולהבין מה אירע בו. נמליץ שלא להסתיר חלק מהמסמכים מסיבה כזו או אחרת, משום שעורך הדין צריך לראות את התמונה המלאה. נדגיש שעורך הדין יהיה לצידכם לאורך ההליך המשפטי במטרה לסייע לכם. כך שמסירת מסמכים באופן חלקי, עשויה לפגוע בכם בסופו של דבר.

 

צעד מספר 4 – יצירת קשר עם עורך הדין

הצעד האחרון שיוצג במדריך זה יצריך מכם יצירת קשר עם עורך הדין שהתגלה כמוסמך ומומלץ. כדאי ליצור את הקשר באמצעות שיחה טלפונית או פגישה פרונטלית, במידה ומתאפשר. שכן, כך תוכלו להכיר את עורך הדין ולהבין אם ההתנהלות שלו מתאימה לכם. הרי זה ידוע שצריך להיות חיבור ביניכם לבין האדם שייצג אתכם. במידה ותגלו שאין ביניכם חיבור מסיבה כלשהי, תצטרכו להתחיל את ההליך מחדש. נבקש שלא להתעצל ולעשות זאת עד שתגיעו לעורך הדין שיתאים לכם מכל הבחינות.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לנקוט בצעדים

עד כאן 4 הצעדים שצריך לבצע רגע לפני שפונים לעורך דין. בשלב זה אתם מכירים בהם ויודעים מה עליכם לעשות בכל רגע נתון. כך שתצטרכו לצאת לדרך, ליישם אותם ולהגיע בסופו של דבר לעורך דין פלילי שיעשה כל שביכולתו כדי שתקבלו את הזכויות המגיעות לכם כחוק ותצאו מההליך המורכב על הצד הטוב ביותר.

עורך דין פלילי

אולי תאהבו גם את