חיפוש

צעדים לפני פנייה לעו"ד פלילי

פניה לעו"ד פלילי מהווה פעמים רבות את נקודת ההבדל בין הפחתת האישומים וסגירת התיק לבין הגשת כתב אישום, העלול להסתיים בענישה מחמירה. יחד עם זאת, אנשים רבים לא מודעים לשלב בו עליהם לפנות לעו"ד פלילי ומהם הצעדים לפני פנייה לעו"ד פלילי, נושאים בהם נעסוק בהרחבה במאמר שלפניכם

 

חומרת הענישה בעבירות פליליות

סדר הדין הפלילי כולל תחתיו שורה של עבירות פליליות, בעלות אופי של פגיעה בנפש, גוף, רכוש וכן בסדר החברתי. בהתאם למגוון הרחב של העבירות הפליליות, ניתן למצוא טווח רחב של ענישה בגין עבירות אלו, ענישה הנעה בין קנסות ועבודות שירות ועד לכדי עונשי מאסר בפועל.

חומרת הענישה בעבירות פליליות נקבעת בהתאם לסוג ומהות העבירה, כאשר באמצעות שירותיו של עורך דין פלילי מנוסה, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי הנוגע להשלכות העבירה בגינה אתם נאשמים ולפעול להפחתת האישומים ובמקרים מסוימים, גם לסגירת התיק.

 

מתי עלינו לפנות לייעוץ של עו"ד פלילי?

פנייה לעורך דין פלילי מומחה מהווה פעמים רבות את נקודת ההבדל בין אישומים מופחתים וענישה מקלה לבין הגשת כתב אישום וענישה מחמירה ולפיכך, חשוב לפנות לייעוץ של עורך דין פלילי עוד בשלבים הראשונים בהם מופנים נגדכם ההאשמות וקיבלתם זימון לחקירה באזהרה.

השלב המוקדם של חקירה באזהרה הוא אחד השלבים הקריטיים בתהליך הפלילי, כאשר תוצאות החקירה וכל הנאמר בה, עלולים להשפיע על מידת האשמה, גם אם לא התכוונתם לכך. ייעוץ מוקדם של עורך דין פלילי מקצועי, יסייע לכם להיערך היטב לקראת החקירה ולדעת כיצד להשתמש בצורה נכונה וחכמה בזכויות העומדות לכם.

 

צעדים לפני פנייה לעו"ד פלילי

לפני שפונים לעו"ד פלילי חשוב להקפיד ולבצע את הצעדים הבאים:

עו"ד פלילי מומחה

לפני שפונים לעו"ד פלילי, כדאי לוודא שמדובר בעו"ד פלילי מומחה, אשר התחום הפלילי הוא תחום עיסוקו העיקרי ולא תחום נלווה.

הכנת כלל המסמכים הרלוונטיים

בכדי לייעל את התהליכים ולסייע לעורך הדין לבצע את עבודתו בצורה יעילה ומהירה, יש להגיע אל עורך הדין עם כלל המסמכים והעדויות הרלוונטיות למקרה, כך שעורך הדין יוכל לרדת לעומקם של דברים ולאתר את נקודות החולשה באישומים המופנים נגדכם.

המלצות וביקורות חיוביות

צעד נוסף שמומלץ לבצע לפני שפונים לעו"ד פלילי הוא לעשות מספר בדיקות עצמאיות לחיפוש המלצות וביקורות חיוביות של לקוחות אחרים, באופן המעיד על אופיו של עורך הדין ועל המוניטין שיצא לו בתחום.

 

לסיכום

אישומים בעבירות פליליות עלולים להתפתח לכדי ענישה מחמירה ולפיכך, עלינו לפנות בהקדם האפשרי לשירותי ייעוץ של עו"ד פלילי מומחה. אך עוד לפני הפנייה אל עורך הדין הפלילי, מומלץ לבצע מספר צעדים הכרחיים וביניהם: לוודא כי מדובר בעו"ד מומחה בתחום הפלילי, הכנה של כלל המסמכים הרלוונטיים למקרה ואיתור המלצות וביקורות חיוביות על עורך הדין.

עבירות פליליות

אולי תאהבו גם את