חיפוש

הטרדה מינית בוידאו צ'אט – ההגדרה ומה ניתן לעשות

בשנים האחרונות ולמרבה הצער, אנו נחשפים למקרים של הטרדות מיניות כמעט בכל יום. האינטרנט מהווה קרקע נוחה למימוש ההטרדות הללו, שכן הוא מאפשר דרכים רבות ומגוונות להיפגע כתוצאה מהטרדות מסוג זה. הטרדה מינית בצ'אט וידיאו היא אחת מן הדרכים הללו. במאמר הבא נסביר בדיוק מהי הטרדה מינית וכיצד יש לפעול במקרה ונפלתם קורבן להטרדה שכזו.

בעבר, הטרדה מינית הייתה יכולה לקרות רק במפגש פנים אל פנים עם אדם, אך כיום – בעידן האינטרנט המהווה את דרך התקשורת המרכזית בחיינו, הטרדות מיניות באינטרנט ובצ׳אט וידיאו הפכו לאפשריות ומוכרות מאוד. הטרדה מינית בצ׳אט וידיאו נחשבת להטרדה מינית לכל דבר ועניין, ועל כן היא עבירה פלילית חמורה שדינה עלול להיות שנות מאסר בפועל, ופיצויים כספיים כבדים.

במידה ונפלתם קורבן להטרדה מינית בצ׳אט וידיאו, אנו ממליצים לכם להיוועץ בעורך דין המתמחה בטרדות מיניות ובהגשת תביעה במקרים של הטרדות מיניות בפרט.

 

מהי הטרדה מינית על פי החוק?

הטרדה מינית יכולה להתקיים במספר דרכים, ואכן נשים רבות נפגעות כתוצאה ממקרים כאלו בצורה שכיחה מאוד. הטרדה מינית היא פגיעה בזכויות אדם בסיסיות – היא פוגעת בכבודו של האדם, בחירותו, בפרטיותו וכמובן בזכותו לשוויון.

הטרדה מינית נחשבת ככל אחד מהמקרים הבאים, על פי סעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית, שנחקק בשנת 1998 –

  • התייחסויות בעלות אופי מיני
  • אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני
  • הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני
  • סחיטה באיומים
  • התנכלויות בעלות אופי מיני

 

הטרדה מינית יכולה להתקיים באופן מילולי בלבד והיא אינה מחייבת בכלל מגע גופני מכל סוג.

 

הטרדה מינית באמצעות וידאו צ'אט – מגוון דרכים ושיטות

הטרדה מינית דרך צ׳אט וידיאו יכולה להתממש גם היא, בדרכים שונות ומגוונות.

צ׳אט וידיאו הוא צ׳אט בו שני הצדדים יכולים לצפות זה בזה, ועל כן לא פעם אנו נחשפים למקרים בהם אחד מן הצדדים מנצל לרעה את הפלטפורמה על מנת לחשוף את עצמו בפני הצד השני, וללא הסכמתו והבעת עניין באינטראקציה מסוג זה.

בנוסף, הטרדה מינית יכולה לקרות גם באופן מילולי בלבד, תוך התייחסות והצעה בעלת אופי מיני אשר חוזרת על עצמה מספר פעמים, ותוך חוסר הבעת עניין או קבלה של ההצעות הללו מהצד השני, ועל כן הדבר עלול להיחשב כהטרדה מינית חמורה.

במקרה שכזה, לא מדובר בהתכתבות, ועל כן במקרה של הטרדה מינית יהיה קשה יותר לתעד את המקרה, על כן אנו ממליצים לכם להקליט מסך בכל פעם שאתם מקיימים צ׳אט וידיאו, על מנת שבמקרה ותפגעו בצורה שכזו, תהיה לכם ראייה חזקה לבית משפט.

בנוסף, אנו ממליצים להיעזר ולהיוועץ בעורך דין המתמחה בתביעות בגין הטרדות מיניות, שידריך אתכם צעד צעד בהליך המשפטי המורכב. לפרטים נוספים ומידע היכנסו ל – www.dw-law.co.il.

 

ילדה מוטרדת מינית באמצעות וידאו צאט
ילדה מוטרדת מינית באמצעות וידאו צאט

אולי תאהבו גם את