חיפוש

מה הוא גובה הפיצויים בעת תביעת אובדן כושר עבודה זמני?

אובדן כושר עבודה זמני מתאפיין לרוב בפגיעה גופנית כלשהי, או בהופעה של תסמונת רפואית, שמונעת מהעובד להמשיך בעבודתו, למרות שיש צפי להחלמה. במקרים הללו, עובדים שנשארים בבית יכולים לקבל פיצויים כספיים, על מנת שיהיה להם כיצד להתקיים מבחינה כלכלית. במאמר הבא נסביר מה הוא גובה הפיצויים בעת תביעת אובדן כושר עבודה זמני.

 

אובדן כושר עבודה זמני

מצב של אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב בו עובד מסוים אינו יכול לבצע את העבודה שלו לתקופה זמנית. הדבר יכול להיגרם כתוצאה מתאונה, פציעה מסוימת או מחלה. כל עוד קיים אופק להחלמתו של העובד, או חזרה שלו למצב שיאפשר לו לעבוד, הוא יכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה זמני. בסופו של דבר, העובד צריך עדיין להתקיים מבחינה כלכלית, כך שהוא עדיין זכאי לקבל פיצויים כספיים לפרק זמן מסוים, עד שהוא יחזור לעבודה שלו.

 

פגיעה כלכלית מסוימת

כאשר עובד מאבד את כושר העבודה שלו, בין אם זה לפרק זמן קבוע או לפרק זמן שאינו קבוע, הוא נפגע כלכלית בצורה מסוימת. הפגיעה הכלכלית הזאת ניתנת לספיגה על ידי הגשת תביעות רלוונטיות, שיכולות להעניק לעובד פיצויים כספיים שונים.

 

פיצויים מגוונים

עובד שמאבד את כושר העבודה שלו בצורה זמנית, יכול להגיש תביעות שונות ולקבל פיצויים מגוונים. ראשית, הוא יכול לתבוע את החברה שמפעילה את קרן הפנסיה שלו ולקבל פיצויים בעקבות אובדן כושר העבודה. שנית, הוא יכול לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל פיצויים בעקבות נכות זמנית.

 

מיקסום הפיצויים באמצעות עורך דין

כדי לקבל כמה שיותר פיצויים, מוטב לכם להסתייע בעורך דין. החוק מאפשר לכם להגיש תביעות שונות באמצעות המייצג שלכם. מוטב שהמייצג שלכם יהיה איש מקצוע מנוסה ומיומן, שיוכל לעמוד על האינטרס הכלכלי שלכם באמצעות כלים משפטיים ובירוקרטים שונים.

 

גובה הפיצויים מחברת הביטוח

כאשר תובעים את החברה שמבטחת אתכם בכל הקשור לאובדן כושר עבודה, דרך קרן הפנסיה שלכם, נהוגים פיצויים בדמות של קצבה חודשית. הקצבה שתינתן תהיה בגובה של 75% מהמשכורת שלכם, לפי חישוב שנעשה על סמך תלוי השכר האחרונים שלכם ב-12 החודשים שקדמו לאובדן כושר העבודה שלכם.

 

דמי פגיעה

אם נפגעתם במהלך תאונת עבודה, וכתוצאה מכך איבדתם את כושר העבודה שלכם לתקופה זמנית, אתם יכולים לתבוע מהביטוח הלאומי דמי פגיעה. מדובר על תשלום מהביטוח הלאומי שתקבלו בעבור כל יום שבו תיעדרו מהעבודה שלכם. גם דמי הפגיעה נעים על 75% מגובה המשכורת שלכם, לפי חישוב של שלושת המשכורות האחרונות.

 

נכות זמנית

ניתן לקבל מהביטוח הלאומי קצבת נכות במצבים של אובדן כושר עבודה זמני. בהתאם לאובדן כושר העבודה הזמני, קצבת הנכות תינתן לתקופה זמנית. גובה הקצבה משתנה ותלוי באחוזי הנכות שיקבעו לכם בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

פיצוי

אולי תאהבו גם את