חיפוש

מהן ההשלכות של עירוי דם נגוע בלידה?

יולדות מסוימות עלולות לחוות לידה המשפיעה באופן קשה על הגוף, וגורמת לאיבוד דם או לטראומה. במקרים כאלו, טיפול של עירוי דם הוא טיפול מקובל שעשוי להציל חיים. מה קורה כאשר מתגלה שעירוי הדם שהתקבל הוא נוגע? במאמר הבא נבין את ההשלכות השונות במצב זה ומה ניתן לעשות.

 

עירוי דם בלידה

עירוי דם הוא טיפול מקובל לאנשים שסובלים ממצבי חירום רפואיים של איבוד דם. ייתכן ושמעתם על עירוי דם בהקשר של תאונות דרכים או של פצועים כתוצאה מאירועי דקירה או ירי, שכן במקרים אלו הפצועים נוטים לאבד דם רב והגוף שלהם עשוי להיכנס למצב חירום מסכן חיים הנקרא הלם.

אומנם לידה לא נחשבת למצב חירום רפואי מסכן חיים, אך כאשר ישנם סיבוכים במהלך הלידה, מקובל לתת עירוי דם על מנת למנוע הדרדרות. במקרים נדירים מאוד, היולדת עשויה לקבל עירוי דם נגוע. עירוי דם הנגוע בחיידק או נגיף כלשהו, עשוי לסכן את מצבה של היולדת. בצבים כאלה, הגשת תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות אפשרית.

 

עירוי דם נגוע בנגיף HIV

נגיף ה-HIV הוא נגיף שעשוי לגרום לאנשים שהנגיף נמצא בזרם הדם שלהם לפתח את מחלת האיידס. מחלת האיידס היא מחלה חשוכת מרפא, שרק גילוי מוקדם שלה יכול לאפשר למטופל להצליח לנהל שגרת חיים סבירה, באמצעות טיפול תרופתי בצורת קוקטייל המכיל מספר תרופות שיעילות בבלימת המחלה.

ניתן להדבק בנגיף ה-HIV באמצעות מגע של נוזלים בין אדם בריא לבין אדם הנושא את הנגיף. אחת הדרכים להדבק בנגיף זה היא באמצעות החדרת מחט, שהייתה בדמו של אדם בעל הנגיף, אל אדם בריא. יולדת שמקבלת עירוי של דם הנתרם על ידי מישהו עם נגיף ה-HIV, יכולה להדבק בנגיף זה.

 

עירוי דם נגוע – צהבת

שלא כמקובל לחשוב, צהבת היא לא מחלה, אלא סימן לדלקת כבד. למרות זאת, דלקת כבד מוכרת בציבור כצהבת. בדלקת זאת, הכבד עובר פגיעה חמורה כתוצאה מנגיפים שנמצאים בדם החולה. ניתן לפתח דלקת כבד כתוצאה מעירוי דם נגוע. יולדת שקיבלה עירוי דם עם נגיפים הגורמים לדלקת כבד ולסימן הצהבת, עשויה לפתח את המחלה במידה והיא לא תקבל טיפול מקדים ומהיר.

 

מה ניתן לעשות?

אין ספק שההשלכות של עירוי דם נגוע הן חמורות. מחלת האיידס ודלקת הכבד הן מחלות מסוכנות שיכולות לסכן חיים. במקרים כאלו, ברגע שעולה החשד הקטן ביותר לעירוי דם נגוע, יש לפנות אל טיפול רפואי באופן מידי, כדי למזער כמה שיותר נזק עתידי.

 

מבחן רשלנות רפואית

מי שקיבל עירוי דם נגוע ונגרם לו נזק כתוצאה מקבלת עירוי דם כזה, עשוי להיות זכאי להגיש תביעת רשלנות רפואית. כדי להגיש תביעה זו יש להוכיח קשר סיבתי בין עירוי הדם לנזק שנוצר. מומלץ לפנות אל ייעוץ משפטי על מנת להבין האם יש טעם בהגשת התביעה.

עירוי דם בלידה

אולי תאהבו גם את