חיפוש

באילו מקרים ניעזר בעורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין עוסק בנושאים מגוונים בכל הקשור לקרקעות ולנכסים ויכול לסייע בתהליכי קנייה ורכישה.

באלו מקרים ניעזר בעורך דין מקרקעין? על כך במאמר הבא.

 

באילו מקרים פונים לעורך דין מקרקעין?

כל מה שקשור בקנייה ומכירה של נכסים וקרקעות מטופלים באמצעות עורך דין מקרקעין. בנוסף, ניתן להיעזר בעורך הדין כאשר רוצים לבצע רישום והעברת זכויות על הקרקע, ניהול משא ומתן וכתיבת חוזים בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, רישום תקנון לבתים משותפים, ייצוג של קבלנים, דיור מוגן ודיני שכירות. כמו כן, עורך דין מקרקעין בודק חוזים מול הקבלן, מתנהל מול הרשויות השונות, מעביר דוחות לרשות המיסים, מייעץ בעניינים משפטיים על ניהול הקרקע, מגשר בין בעלויות משותפות כמו: בני זוג, יורשים, שותפים עסקיים וכד'. וגם כאשר יש צורך בפירוק שיתוף על מקרקעין וכתיבת הסכם הפירוק פונים לעורך דין מקרקעין. עורך דין מומחה בתחום ובעל ידע וניסיון עשיר יכול לסייע ולחסוך לפונים אליו לא מעט כאב ראש, התרוצצויות וזמן. בין אם התיק פשוט ובין אם הוא מורכב יותר, עורך הדין משיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיו. למשל, עו"ד יוני לוי הוא עורך דין מקרקעין מומלץ שיכול לסייע בכל פנייה על מנת לדאוג לזכויות הלקוחות.

 

כיצד מסייע עורך דין מקרקעין בקניית דירה מקבלן?

כאשר קונים דירה מקבלן התהליך מלווה בבירוקרטיה רבה שמחייבת סיוע של עורך דין מקרקעין או נדל"ן. הסכם הרכישה של הקבלן חייב להיבדק על ידי אדם מקצועי על מנת שיכלול את ההגנה על הרוכש ולכן יש לשנותו לעיתים קרובות. לפני השינויים עורך דין המייצג את הקונה ינהל משא ומתן עם עורך הדין של הקבלן לגבי השינויים ועל מנת שיהיה ניתן לחתום על החוזה ולשמור על זכויות הקונים. יתרה מכך, עורך דין מקרקעין יבחן אם לא קיימת מניעה משפטית על הקרקע. לעורך הדין יש את הכלים והדרכים לבדוק אם הקבלן שילם כחוק עבור הקרקע עליה הוא בונה. בנוסף, הוא יסייע לקונה לקבל ערבות בנקאית עם רישום אזהרה. כלומר, עורך הדין מגן על הרוכש על פי חוק המכר בכל הקשור להיתרי בניה, רישום ומסירה חוקיים.

 

כיצד מסייע עורך דין מקרקעין לבתים משותפים?

כשמדובר על בתים משותפים ישנו דגש רק על החלקים המשותפים של הדיירים החיים באותו בניין בין אם זהו הגג, המחסן המשותף, החנייה, הגינה, המבואה, המעלית, המדרגות ועוד. לבעלי הדירות הפרטיות ישנן זכויות בחלקים המשותפים. הם יכולים למשל להתקין דודי שמש על הגג במקום סביר, להתנתק מהסקה מרכזית של הבניין וכד'. עם זאת, ישנם דברים המחייבים אותם, כמו תשלום ההוצאות המשותפות, לערוך התאמות בבניין לבעלי מוגבלויות, לשאת בהוצאות המעלית גם אם אינם משתמשים בה ועוד. על מנת למנוע מחלוקות וסכסוכי שכנים, עורך דין מקרקעין מנסח לבניינים משותפים תקנון שבו כתוב כיצד לנהל את הבית המשותף.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את