חיפוש

נפצעתם בחו"ל בעקבות שליחות מהעבודה – האם ניתן לתבוע?

כמה קסום נשמע המושג "רילוקיישן". הוא מתייחס לישראלים רבים שמחליטים לעבור לגור מעבר לים, ולעיתים הם עושים זאת בעקבות שליחות מטעם העבודה. אך כמו שכאן אנו חשופים לתאונות עבודה שעלולות להתרחש, כך גם בחו"ל. אך מה החוק אומר? האם עדיין ניתן לתבוע בטענת תאונת עבודה אם הדבר התרחש מחוץ לגבולות המדינה? ננסה לענות על כך במאמר הבא. 

 

תהיה בטוח- תביעת ביטוח

בטרם נתפנה לעסוק בתאונת העבודה בחו"ל, יש לציין כי בראש ובראשונה, אדם יתבע את חברת הביטוח שלו. כל אדם מבוטח באופן פרטי על ידי חברת הביטוח, לה הוא משלם סכומים קבועים עבור פוליסות על בסיס חודשי.

כך למשל, אם אדם שנפצע בתאונת עבודה בחו"ל מבוטח בביטוח תאונות אישיות או ביטוח בריאות פרטי, יהיה רשאי לתבוע את חברת הביטוח בגין הנזק שגרם לו. ההתנהלות מול חברת הביטוח עשויה להיות מייגעת, מייאשת ומתסכלת, ולכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין חברות ביטוח הבקיא בתחום.

 

תאונת עבודה בחו"ל

זהות המעסיק במקרה של תאונת עבודה בחו"ל, היא גורם המשפיע ישירות על אופי התביעה ועל סכום הפיצויים. במידה והאדם הנפגע מועסק על ידי מעביד ישראלי, אז יחויב הישראלי לפצות בהתאם לחוק הישראלי, ובלבד שהחוזה שנחתם ביניהם, נחתם בישראל.

אם אדם עבר לחו"ל במסגרת העבודה, זכויותיו כאזרח מדינת ישראל נשמרות ומכובדות, ועל כן יהיה זכאי לתגמולים השונים, שכן הוא עדיין משלם ביטוח לאומי על בסיס חודשי.

 

שכירים ועצמאיים בחו"ל

ההבדל המהותי בין תושבי הארץ שנפגעים בתאונות עבודה או בזמן שליחות מטעם העבודה מעבר לים, היא בסוג ההכנסה. אם מדובר בשכיר תושב ישראל, הוא מבוטח מתוקף חוזה העבודה שלו בביטוח נפגעי עבודה. אם מדובר בעצמאי, יהיה זכאי לגמלאות נפגעי עבודה. פגיעה במסגרת שליחות בחו"ל עשויה להיחשב תאונת עבודה, במידה והעובד נפגע בדרך לחו"ל או בחזרה לישראל.

 

היעזרו בעורך דין

אם תאונות ותביעות ביטוח הן סיפור מההפטרה בתוך תחומי ישראל, אז לעבור דבר קשה כמו פציעה טראומטית ומלחיצה רחוק מהבית, הופך הכול למסובך יותר. אל תישארו לבד עם הסיטואציה המורכבת הזאת. ישנם משרדי עורכי דין בעלי מחלקות בינלאומיות עבור מקרים של ישראלים שנפצעו בחו"ל ומבקשים לתבוע את הפיצויים שמגיעים להם.

עורכי הדין יוכלו לתת מענה במגוון נושאים, לסייע בהשגת חוות דעת רפואיות המוכיחות קשר סיבתי במידה ומדובר בתאונת עבודה, למלא את הטפסים השונים ולייצג את הלקוחות אל מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

ליווי צמוד של עורך דין לתביעות ביטוח בעל בקיאות בנושאי תאונות עבודה, עשויה לעשות את ההבדל בשיעור גובה הפיצויים התלוי בגורמים רבים, ועל כן יש לבחור עורך דין אמין ומנוסה שיעבור איתכם את התהליך המורכב.

 

עורך דין חברות ביטוח

אולי תאהבו גם את