חיפוש

עורכת הדין מירי יעקב גביש בטור צבאי מיוחד

הליכים משפטיים אשר נערכים אל מול חיילים בשירות סדיר, מילואים או קבע, כמו גם אזרחים עובדי צה"ל מחייבים ידיעה של החוק הצבאי. להלן כל הפרטים לגבי הליכים בבית המשפט הצבאי אשר עלולים להתרחש.

משפט צבאי – מה חשוב לדעת?

כלל חיילי צה"ל מחויבים לחוקים וכן לפקודות של הצבא. בשנים האחרונות ניתן לראות כי יש לא מעט מקרים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, בו היו מעורבים חיילי צה"ל ועל כן הועמדו לדין. חשוב לזכור כי כל עברה על פקודות הצבא, כמו גם החוקים, מחייבת לרוב עמידה לדין צבאי. למעשה, כל חייל אשר נשפט במסגרת שהותו בצבא עלול להתמודד עם דין משמעותי אשר ניתן ע"י מפקדו הישיר, כמו גם דין צבאי, כאשר במקרים מסוימים שני התהליכים הללו מתבצעים יחדיו, ומצריכים הערכות משפטית מקדימה הכוללת בחינת הראיות והצגת טיעונים.

חיילים

מדוע חשוב לקבל ייצוג משפטי הולם?

בית הדין הצבאי דומה מאוד לבתי הדין האזרחיים, אולם בלא מעט מקרים ניתן לראות כי בית הדין הצבאי נוטה להחמיר בעבירות מסוימות, בעיקר בפן הלילי. על כן, היעזרות בעורך דין מומחה לדינים הללו תבטיח ייצוג משפטי הולם בזמן ההליך, וזאת על מנת למנוע רישום פלילי כמו גם לסיים את התהליך המשפטי לשביעות רצון כל הצדדים. על כן, לכל חייל הזכות לבחור את הייצוג המשפטי, אשר יכול להינתן דרך הסנגוריה הצבאית (המקבילה של הסנגוריה הציבורית) או דרך לקיחה של עורך דין פרטי. חשוב לזכור כי ישנם לא מעט הליכים משפטים אשר עלולים להתבצע כנגד חיילים כמו גם אזרחים עובדי צה"ל במגוון של תחומים – החל ממשפט פלילי, עבירות סמים, נפקדות וכו', כאשר כל מקרה כזה מחייב התייחסות שונה ומדויקת בפן המשפטי, וזאת על מנת להפחית עד מידת האפשר בחומרת העונש אשר יכול לנוע במקרים קלים בנזיפה בלבד, ועד להדחה מתפקיד או רישום פלילי אשר מהווה אות קלון על החייל למשך שארית חייו. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים  למהפכה בדין הצבאי אשר מאפשר למחוק רישום פלילי דרך פנייה לנשיא המדינה, ועל כן חשוב לזכור כי גם אם הכרעת הדין קבעה כי יהיה רישום פלילי, הוא ניתן למחיקה לאחר פרק זמן מסוים.

קבלת ייצוג משפטי בדין צבאי – עו"ד מירי יעקב גביש

כאמור, ייצוג משפטי הולם בבית משפט צבאי מאפשר לחייל לקבל מעטפת מקצועית ומשפטית, אשר עלולה לחלץ אותו מרישום פלילי כמו גם גזר דין אשר כולל עונש מאסר בפועל. זכרו, כי אם אתם עומדים כעת בפני הליך צבאי, עו"ד מירי יעקב גביש, מומחית לתחום תעמוד לשירותכם ותספק הגנה משפטית המבוססת על ניסיון של שנים ארוכות בתחום. לאתר של עו"ד מירי יעקב גביש לחצו כאן.

אולי תאהבו גם את