חיפוש

טיפול בכתמי שטיח – מדריך

הם נמצאים בסלון, בחדרי השינה, בחדרי הילדים, בכניסה לבית ואפילו באמבטיות – שטיחים הם פריט עיצובי שכמעט ואי אפשר להפריד מהבית. למרות שהוא פרוס על הריצפה ולא מפריע יותר מדי לאף אחד, ישנם מקרים בהם עשוי להיווצר כתם על השטיח. כתמים יכולים להיווצר כתוצאה מנוזלים שונים או חומרים שונים. איך מטפלים בכתמי שטיח? הנה המדריך המלא.

 

ממה הכתם נוצר?

נשפך לכם משהו על השטיח? שמתם לב לאזור בשטיח ששינה את הצבע שלו? הילד סיפר לכם בחשש שהוא הכתים את השטיח? בין אם נתקלתם בסיטואציות הללו כבר ובין אם לא, שטיחים הם פריטים שעשויים להתלכלך בצורה די קלה. בעוד שקל לנקות לכלוך פשוט, כמו אבק, הרבה יותר קשה לנקות כתמים על שטיחים.

באופן כללי, ניקוי כתמים מבד זה דבר מסובך. אם חשבתם שכתמים על חולצות ומצעים מסובכים לניקוי, זה כי עוד לא יצא לכם לנקות כתם על שטיח. הדבר הראשון שחשוב לדעת כאשר ניגשים לניקוי כתם משטיח הוא הסיבה בגינה נוצר הכתם. ההבנה של החומר או של הנוזל שהכתים את השטיח תאפשר לכם לגשת אל הניקיון שלו בצורה יותר בטוחה. לעוד מידע על שטיחים כנסו לאתר של קרפטים שטיחים.

 

היזהרו משפשופים

אם אתם לחוצים בזמן ופתאום שמתם לב לכתם, הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא לפעול בפאניקה ובחוסר שיקול דעת. אחת הפעולות הטבעיות שאנו נוטים לבצע כאשר אנו נתקלים בכתם על שטיח היא שפשוף של הכתם. היזהרו מביצוע פעולה כזאת!

שפשוף של סיבי השטיח יכול לפגוע באופן משמעותי באיכות הסיב. הפעולה הזאת לא רק שלא תסיר את הכתם, אלא גם תפגע במראה של השטיח באופן כללי ובאיכות שלו. גם אם יש לכם בדים עדינים שאתם רוצים לשפשף איתם את השטיח, מומלץ להימנע מנקיטת פעולה כזו.

 

הניקוי הכי טוב – באמצעות ספיגה

הכי טוב לנקות כתמים באמצעות ספיגה. ככל שהכתם טרי יותר, כך קל יותר לספוג אותו, ולכן מומלץ לנסות לספוג את הכתם כמה שיותר מהר. ניתן לספוג כתמים באמצעות מגבות, סמרטוטים או נייר סופג. ספיגת הכתם יכולה לצמצמם באופן משמעותי את האזור שנפגע בשטיח.

 

שימוש בחומרי ניקיון לשטיחים

אומנם הם עוזרים לנו בניקיונות אחרים, אבל חומרי ניקוי יכולים לפגוע בשטיח כאשר אנו ננסה לנקות אותו באמצעותם. חומרי ניקוי עשויים מכימיקלים שונים, שיכולים ליצור תגובה שלילית במגע עם סוגי סיבים שונים. אם אתם לא בטוחים מהו חומר הניקוי המתאים לשטיח שלכם, כדאי לכם להיזהר משפיכת חומר כזה על השטיח.

 

היצמדו להוראות היצרן או החנות

במקרים רבים, היצרן יודע הרבה יותר טוב מכולנו. חפשו אם יש פתקית מתחת לשטיח שמסבירה כיצד ניתן לנקות אותו. אם לא מצאתם פתקית כזו, תוכלו לנסות ליצור קשר עם חנות השטיחים או עם המוכר, כדי לנקות את הכתם בצורה הטובה ביותר.

טיפול בכתמי שטיח

אולי תאהבו גם את

סוכן בטים
מה תפקידו של סוכן בטים?

תפקידו של סוכן בטים בעולם ההימורים המקוונים הוא חלק בלתי נפרד מחוויית המשחק. סוכנים אלו משמשים כמקשר העיקרי בין השחקן לאתרי ההימורים המובילים. תפקידם העיקרי

קראו עוד »
איזה אוכל חתולים מעדיפים?
איזה אוכל חתולים מעדיפים?

חתולים ידועים באופיים הבררני בכל הנוגע לאוכל, וזה יכול להיות מסובך לקבוע איזה מזון הם מעדיפים. האמת היא שלחתולים יש טעמים שונים מאוד בכל הקשור

קראו עוד »
מנטליסט
מה עושה מנטליסט‍

מנטליסטים משגשגים בעולם של עמימות וחוסר ודאות. הם מוצאים משמעות ומטרה בעיצומם של כאוס ומצוקה. מנטליסט הוא אדם שמתמחה בפתרונות פסיכולוגיים או קוגניטיביים לבעיות על

קראו עוד »