חיפוש

האם החיים חוזרים להיות רגילים לאחר טיפול בסרטן ראש?

המילים סרטן בראש הם בין המילים המלחיצות ביותר שאפשר לשמוע מהרופא, אך בזכות ההתקדמות בחקר טיפולים בסרטן ראש יותר אנשים מצליחים להחזיר את החיים למצבם הרגיל לאחר הטיפול. היכולת להחזיר את החיים להיות רגילים לאחר סרטן בראש אפשרי ונגיש מאי פעם.

בטיפולים הכוללים הקרנות ניתוחים, וטיפולים חדשניים באמצעות גלים חשמליים. ניתן לספק לחולי סרטן בראש את הכלים הטובים ביותר שיאפשר חזרה לשגרה בהקדם האפשרי.

 

ראייה לאחר טיפול בסרטן בראש

לא לאחר כל הטיפולים בסרטן הראש ישנם תופעות לוואי כמו פגיע בראייה, אך לסוגי הטיפולים הפולשניים יותר כגון ניתוחים והקרנות יכולים להתלוות ליקויים בתפקוד הראייה. הסרת הגידול בראש עלולה להותיר את המשתקם עם סוג נדיר של ראייה כפולה שנקראת סטייה מוטה לסירוגין.

עם סוג זה של דיפלופיה או ראייה כפולה, שתי העיניים לא מיושרות לתנוחות שונות או משנה עומק או כיוון מוקד. בנוסף לכך לאחר ניתוחים להסרת גידולים במוח יכול להיווצר מצב הנקרא ניסטגמוס, או בעיית מעקב עיניים.

ניסטגמוס משפיע על הראייה כאשר דברים זזים בקרבת מקום. זה גורם לעין להתחיל לקפוץ כי היא לא יכולה להתיישב על חפץ אחד שזז. כשזה קורה, המוח מתעייף מהר מאוד ועלולות להופיע סחרחורות ובחילות.

טיפול בסרטן הראש

החיים לאחר סרטן גליובלסטומה

גליובלסטומה, הידועה גם בשם אסטרוציטומה מדרגה 4, היא הסוג האגרסיבי ביותר של גידול מוחי. המחלה ההרסנית הזו ידועה לשמצה בכך שהיא לוקחת את חייהם של חולים רבים. למרות שתוחלת החיים הממוצעת לאחר האבחון היא 14 עד 16 חודשים, כ-1% מהחולים שורדים לפחות 10 שנים. נכון לעכשיו, הזמן הארוך ביותר שמישהו שרד גליובלסטומה הוא יותר מ-20 שנה ויותר.

אבל מה הופך את הקבוצה הקטנה הזו של חולי גליובלסטומה לכל כך מיוחדת? חוקרים החוקרים הבדלים בין חולי גליובלסטומה ששורדים תקופות זמן ארוכות לבין אלו שלמרבה הצער נכנעים מוקדם למחלה. נראה כי מספר גורמים משפיעים על החיים ויכולת ההישרדות מגליובלסטומה.

הכוללים : גיל צעיר יותר (בני 20 – 40), אבחון מוקדם, ושימוש בשיטת הטיפול הנכונה. כיום ישנם טיפולים שעוזרים לחולי גליובלסטומה לצמצם את השפעת הגידול ואפילו לעצור את גדילתו באמצעים לא פולשניים, אשר מגבירים את הסיכוי לאורח חיים ברמה הגבוה ביותר לאחר הטיפול.

 

טיפול באופטיון לטיפול בסרטן בראש

אופטיון הוא מכשיר חדשני אשר עושה שימוש בגלים חשמליים בתדר נמוך על מנת לגרום לעצירת ההתפשטות וההריגה של תאים סרטניים בראש. אופטיון optune, הוא מסכה שחובשים על הראש ומשחררת את אותם גלים למוקדים ספציפיים בראש.

המסכה של אופטיון מצילה אנשים רבים בכל שנה מסרטן בראש, וזמינה בקליניקות היוקרתיות לטיפול בסרטן הראש. בנוסף טיפול באמצעות המסכה של אופטיון משפרת את יכולת השיקום ואת החזרה של החיים לשגרה לאחר המחלה.

טיפול בסרטן הראש

אולי תאהבו גם את

סוכן בטים
מה תפקידו של סוכן בטים?

תפקידו של סוכן בטים בעולם ההימורים המקוונים הוא חלק בלתי נפרד מחוויית המשחק. סוכנים אלו משמשים כמקשר העיקרי בין השחקן לאתרי ההימורים המובילים. תפקידם העיקרי

קראו עוד »
איזה אוכל חתולים מעדיפים?
איזה אוכל חתולים מעדיפים?

חתולים ידועים באופיים הבררני בכל הנוגע לאוכל, וזה יכול להיות מסובך לקבוע איזה מזון הם מעדיפים. האמת היא שלחתולים יש טעמים שונים מאוד בכל הקשור

קראו עוד »
טיפול בכתמי שטיח
טיפול בכתמי שטיח – מדריך

הם נמצאים בסלון, בחדרי השינה, בחדרי הילדים, בכניסה לבית ואפילו באמבטיות – שטיחים הם פריט עיצובי שכמעט ואי אפשר להפריד מהבית. למרות שהוא פרוס על

קראו עוד »
מנטליסט
מה עושה מנטליסט‍

מנטליסטים משגשגים בעולם של עמימות וחוסר ודאות. הם מוצאים משמעות ומטרה בעיצומם של כאוס ומצוקה. מנטליסט הוא אדם שמתמחה בפתרונות פסיכולוגיים או קוגניטיביים לבעיות על

קראו עוד »