חיפוש

מהם התנאים לקבל קצבת נכות כללית מביטוח לאומי?

קבלת קצבת נכות כללית מביטוח לאומי היא דבר חשוב, בטח אם נפגעתם בתאונת עבודה, תאונת דרכים, או כל דבר אחר. השאלה הגדולה היא איך באמת מצליחים לקבל אותה? מה התנאים? ומה הדרך הטובה ביותר להופיע בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי למבוטחים שבשל נכות, או פגיעה כלשהי, כושר ההשתכרות שלהם נפגע או צומצם, לפחות ב50%, ונקבעה לכם נכות רפואית בשיעור של 60%, ואפילו 40% במקרים מסוימים. הקצבה תשולם גם לעקרת בית שכושרה לתפקיד במשק הבית ירד. איך נקבעת דרגת אי הכושר שלכם? עליכם לעבור ועדה רפואית, שקובעת עבורכם מה הם אחוזי הנכות הרפואית שלכם, ואם בכלל יש כאלה. לאחר מכן, נקבעת דרגת אי הכושר שלכם, ובהתאם לזה, תקבלו את הקצבה המגיעה לכם. שיעור הקצבה תלוי בדרגת אי כושר העבודה שלכם. כמובן שיש לכם את היכולת לערער גם על החלטת הוועדה הרפואית בעניין מצבכם הרפואי, וגם על ההחלטה בעניין אי כושר העבודה שלכם.

 

אז מה בעצם התנאים לקבלת קצבת נכות כללית?

תצטרכו, כאמור, לעמוד בשני תנאים מרכזיים כשאתם מגישים תביעת נכות כללית:

  1. רף אחוזי נכות רפואית – הוועדה קובעת את אחוזי הנכות הרפואית שלכם. אם יש לכם מספר בעיות רפואיות, צריך שאחת מהבעיות הללו תגרום ל25% לפחות, וכל שאר הבעיות בעצם תשלמנה ל60%, ובמקרים מסוימים, עליהם מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמומחה לענייני ביטוח לאומי.
  2. רף אי כושר – השלב השני הוא הוכחת אי יכולת השתכרות. גם כאן, יש רף מינימום, של 60%, שעל פיו נקבעת נכות אי כושר העבודה. זה המינימום, מעל הרף הזה, כל רמת אחוזים נוספת, מעלה את רמת אי הכושר שלכם.

 

חשוב לדעת

אחוזי אי הכושר הם מה שיקבע בסוף את רמת קצבת הנכות הכללית. אם יכולת העבודה שלכם לא פחתה בשל הבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים, לא תקבלו קצבה. בנוסף, רק מבוטח מעל גיל 18 שנים זכאי להגשת תביעת נכות כללית. אם אתם קטינים בין גיל 16 ל – 18, תוכלו להגיש תביעה רק אם אתם נחשבים כ"עובד קטין".

לסיכום, קצבת נכות כללית היא קצבה שמשולמת למבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי בשל אובדן כושר. לצורך זה, עליכם לעמוד בשני תנאים, מעבר של ועדה רפואית הבודקת את אחוזי הנכות הרפואית שלכם. ולאחר מכן, בדיקת אי כושר, שם נקבעת דרגת אי כושר שמתאימה לכם, על פי המצב הרפואי, ורמת אובדן הכושר שלכם. רק לאחר מכן, כשתיקבע רמת אי הכושר שלכם, תקבלו את ההודעה על שיעור הקצבה המגיעה לכם. וכמובן, מומלץ להתייעץ כבר בתחילת התהליך עם עורך דין, מומחה לענייני ביטוח לאומי שיסייע לכם בהליך תביעת נכות כללית.

ביטוח לאומי

אולי תאהבו גם את