חיפוש

מה חשוב לבדוק אודות ביטוח הרכב?

ענף ביטוחי הרכב הוא רחב ומגלגל מחזורי כספים של כמה מיליארדים בכל שנה. ישנם שלושה סוגים שונים של ביטוחי רכב: ביטוח רכב חובה (על פי חוק), המכסה את כל נזקי הגוף הנגרמים לכם או לצד אחר עקב תאונת דרכים. ביטוח רכב מקיף, ביטוח המגן עליכם מפני הוצאות גדולות על הרכב, עקב נזקים שנגרמו לכם כתוצאה מתאונת דרכים או, ניסיון פריצה וכן, מנזקים שגרמתם אתם לרכב אחר.

ביטוח צד ג', ביטוח המכסה אתכם בפני נזקים שגרמתם לרכב אחר בלבד. אתם לא חייבים להחזיק בכל אחת מהפוליסות למעט, ביטוח החובה המעוגן בחוק. במידה ובחרתם לרכוש את כל הביטוחים, אינכם חייבים לעשות זאת באמצעות חברת ביטוח אחת, למרות שיכול להיות לכך יתרון כספי.

 

ביטוח צד ג'

מדובר בביטוח המכסה נזקים שנגרמו על ידכם לרכב אחר או, לכל מבנה או חפץ הנמצא במרחב הציבורי כדוגמת תמרורים, רמזורים, גדרות, עמודי חשמל וכו'. ביטוח רכב צד ג' נחשב למינימום שעליכם לעשות על מנת לישון ללא דאגות בלילה. נזקים שרכבכם יגרום לרכוש של אדם אחר או רכוש ציבורי, עלולים לעלות הרבה מאוד כסף ולכן, ביטוח צד ג' חשוב ביותר.

חברות ביטוח שונות גובות פרמיות שונות ולכן, מומלץ לבצע סקר שוק לפני שרצים לסגור על פוליסה. באופן כללי, מדובר בביטוח לא יקר שיכול לעלות בין 800 ל- 1300 ₪.

שימו לב היטב, מהם גבולות האחריות שלוקחת על עצמה חברת הביטוח לפיצוי צד ג'. גובה אחריות זה נקוב בפוליסת הביטוח, ועל פי רוב, הוא עומד על סך של רבע מיליון ₪. כל חברה יכולה לקבוע גבולות אחריות שונים ולכן, עליכם לבדוק מה מציעה לכם חברת הביטוח. גבולות האחריות כוללות גם הוצאות משפטיות במידה ויגישו נגדכם תביעת נזיקין.

בביטוח צד ג' ישנה השתתפות עצמית, בדקו מה גובה ההשתתפות העצמית שמחייבת אתכם חברת הביטוח. בדרך כלל יהיה מדובר בסכום של 1000 ₪. גובה ההשתתפות העצמית משתנה בהתאם לגילו של הנהג ברכב, בסוג הרכב ובהיסטוריית הנהיגה של נהג הרכב.

ביטוח צד ג'

פוליסת ביטוח מקיף

ביטוח מקיף הוא ביטוח המפצה אתכם במצב של נזקים שנגרמו לרכב שלכם ותכולתו לרבות, צד ג', הנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים, פריצה לרכב, שרפה, שיטפון וכו'. מדובר בביטוח שהוא בחירה והוא מתווסף לפוליסת ביטוח החובה. ביטוח מקיף מספק כיסוי כנגד הוצאות שיהיו לכם בשל תיקון נזקים ברכב או, במקרה שהרכב אינו ניתן לתיקון ויש לרכוש רכב חדש.

הדבר נכון גם לגבי רכב שנגנב ולא נמצא. ביטוח מקיף מספק לכם הגנה מלאה מפני כל הוצאה כספית שתגרם לכם עקב תאונת דרכים שבה רכבכם נפגע או, עקב פגיעה שלכם ברכב אחר, מכיוון שהביטוח המקיף כולל גם ביטוח צד ג'. מחירי הביטוח המקיף שונים בין החברות ולכן, חשוב מאוד לבדוק עלויות, לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית שהפוליסה מחייבת, ואת היקף האחריות המפורט, אותו מספקת חברת הביטוח.

מה חשוב לבדוק אודות ביטוח הרכב

אולי תאהבו גם את