חיפוש

האם חובה לעשות ביטוח נסיעות בחו"ל לפני נסיעה

נסיעה לחו"ל נתפסת אצל הישראלי הממוצע כעניין של כיף, בילוי זמן איכותי או טיול ארוך ומהנה ואווירה של חופשה. האמירות הללו נכונות בדרך כלל. ואולם יש מקרים, והם לא מעטים, שבהם הנסיעה היא לצרכי עבודה, או מתבצעת לעיתים קרובות בגלל עניינים עסקיים או מקצועיים המחייבים את העוסק בהם בנסיעות תכופות לחו"ל. בכל אחד מהמקרים הללו, נהוג לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות בחו"ל. רובנו עושים את זה באופן אוטומטי, ולא מתעכבים לשאול את השאלות המתבקשות. מהו בעצם ביטוח נסיעות לחו"ל? מדוע כל כך חשוב לרכוש פוליסת ביטוח, שתכסה הוצאות שונות או אבדן כבודה? האם חובה לעשות ביטוח נסיעות בחו"ל לפני נסיעה?

ביטוח נסיעות לחו"ל והחשיבות שלו

ביטוח נסיעות לחו"ל דרך חברת פספורטכארד הוא למעשה פוליסת ביטוח המכסה את התייר או איש העסקים בעת השהייה בחו"ל, בכל הקשור לנושאים רפואיים מצד אחד, ומצד שני בכל הקשור באבדן או גניבה של המטען או הכבודה שלו, בעיקר בזמן הרגיש של המעבר בין מדינה אחת לאחרת. באשר לנושא הרפואי – הרי שהחשיבות שלו היא עצומה. זאת, כיוון שישראלי השוהה בחו"ל איננו מבוטח באופן אוטומטי במדינה שבה הוא שוהה. לפיכך, כל טיפול בבעיה רפואית, ולו הקטנה ביותר, עלול להיות כרוך בהוצאה כספית משמעותית. הביטוח הרפואי במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל נותן מענה בכל מה שקשור בבעיות סטנדרטיות. תיירים הנוסעים לחו"ל לטיול ארוך, כגון תרמילאים, רוכשים פוליסה רפואית מקיפה הרבה יותר הנותנת מענה כמעט לכל מצב רפואי אפשרי. גם בכל מה שקשור באבדן מטען וכבודה, הביטוח הזה נותן מענה יעיל ונוח, כאשר מתקבלים החזרים כספיים תמורת כל רכוש שאבד. אנשי עסקים השוהים לעיתים קרובות בחו"ל, יכולים לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שתותאם למצב הייחודי שלהם. גם אנשי מקצוע הנמצאים בחו"ל במסגרת רילוקיישן, יכולים לרכוש פוליסה שתכסה אותם היטב, לכל אורך השהייה בחו"ל.

אישה בודקת טיסה

האם חובה לעשות ביטוח נסיעות

התשובה הפשוטה והישירה לשאלה הזאת היא שלא – אין חובה חוקית כל שהיא לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. עם זאת, הניסיון מלמד שההוצאה הזעומה יחסית הכרוכה ברכישת הפוליסה מהסוג הזה, היא הוצאה חסרת משמעות לעומת הסיכון הכרוך בהעדר ביטוח נסיעות בחו"ל. ביטוחים סטנדרטיים כרוכים בהוצאה מזערית עבור כל יום, ואילו ביטוחים מקיפים ומורכבים יותר הם יקרים יותר, אבל חיוניים. זאת, בעיקר אם התייר מגיע למקומות בעייתיים, מבחינת השירותים הרפואיים הניתנים שם או האפשרות לחילוץ במקרה הצורך.

במקרים מסוימים, כגון טיולים מאורגנים, יש נטייה לחייב את כל המשתתפים בטיול לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. זאת, על מנת למנוע בעיות למארגנים אם וכאשר נוצר מקרה ביטוח אצל אחד המשתתפים. מנגד, חשוב להדגיש כי יש מקרים שבהם חברת הביטוח לא תבטח את התייר או הנוסע, או לחילופין תדרוש סכומים גבהים עבור הפוליסה. זאת, אם המבוטח סובל מבעיות כאלה ואחרות שהמבטח איננו מוכן לקחת עליהן אחריות.

אולי תאהבו גם את