חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שקונים דומיין באינטרנט?

מתכננים להקים אתר אינטרנט עבור העסק שאתם מנהלים? במוקדם או במאוחר, תצטרכו שם דומיין אותו תוכלו לשייך לאתר. ככל שעוברות השנים, עוד ועוד שמות דומיין קליטים ואיכותיים נתפסים, והאתגר למצוא שם דומיין שישמש את העסק בצורה הטובה ביותר הופך לקשה יותר. אז מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דומיין עבור העסק? המשיכו לקרוא.

 

ביחרו שם דומיין קליט, שקל יהיה להקליד

בסופו של יום, תירצו להקל על הגולשים באתר שלכם לגשת לאתר בצורה ישירה. אם הקמתם את האתר רק לאחרונה, ייקח זמן עד שתצליחו להשיג תוצאות משביעות רצון בתהליך של קידום אורגני. עד אז, ובהעדר חיפושים במנועי החיפוש שיובילו גולשים לאתר שלכם, כדאי יהיה שהדרך של הגולשים אל האתר בצורה ישירה תהיה קלה ופשוטה. זאת ועוד, גישה ישירה נחשבת בעולם ה – SEO לאחד הפקטורים המעידים על כוחו של המותג שעומד מאחורי בית העסק.

באתר EZPOINT תמצאו שירותי בניית אתרים מדהימים שתוכלו לקשר לדומיין שלכם.

 

ביחרו שם דומיין שייצג נאמנה את המותג

כאשר אתם נפנים למלאכת בחירת שם הדומיין עבור העסק שלכם, חשוב יהיה להקדיש מחשבה להיבטי המיתוג והמיצוב השונים של העסק. שם דומיין מוצלח הוא לאו דווקא השם המדוייק של בית העסק, אולם צריך לכלול התייחסות לעולם התוכן בו פועל העסק ולנישה שבה הוא מתקיים. ביחרו שם דומיין שיש לו משמעות אמיתי בסביבה התחרותית שבה העסק מנוהל.

 

ביחרו שם דומיין תקני מבחינה משפטית

העובדה שטכנית אתם נגישים לרכוש שם דומיין מסוים, לא מעידה על כך שבאופן משפטי פעולה כזאת היא תקינה. רכישת שם דומיין צריכה להיעשות תוך כדי הקפדה על כך שלא יופרו סימנים מסחריים של חברות אחרות. זאת ועוד, בחירת שם דומיין הדומה מאוד לשם דומיין המייצג חברה מסחרית אחרת, עלולה גם היא ליצור בעיות משפטיות שיהיה צורך לברר אותן בבית המשפט. לכן, כאשר אתם בוחרים שם דומיין עבור העסק שאתם מנהלים, הקפידו על כך שמבחינה משפטית לא תתעורר כל בעיה בנושא.

 

ביחרו שם דומיין שאפשר יהיה לקדם בצורה אורגנית

אם קידום אורגני בהווה או בעתיד הוא פעולה שתהיה רלוונטית עבור העסק שאתם מנהלים, ביחרו את שם הדומיין שלכם בצורה מושכלת. למה הכוונה? ודאו שההיסטוריה של הדומיין אינה מכילה עונשים ידניים שהושתו על האתר על ידי גוגל או מנועי חיפוש אחרים. הקפידו לבחור דומיין שפרופיל הקישורים הנכנס אליו אינו מעיד על פריצה או חבלה באתר שנוהל תחתיו. ודאו שאתם לא רוכשים דומיין שנפגע מעדכון גוגל בדבר EMD – דומיינים עם שם מדוייק מידי עבור המותג, שנוהל ברמה נמוכה ורשלנית.

 

לסיכום

אם אתם מתכננים לרכוש שם דומיין עבור העסק שלכם, הקפידו לוודא ששם הדומיין הוא קליט מספיק כדי שגולשים יוכלו להקליד אותו בשורת הכתובת של הדפדפן, ודאו כי שם הדומיין מייצג נאמנה את המותג, בידקו שרכישת הדומיין הספיציפי לא תסבך אתכם משפטית, ועירכו את הבדיקות המתאימות על מנת לוודא שתוכלו לקדם בצורה אורגנית את האתר במנועי החיפוש השונים.

כתובת אינטרנט

אולי תאהבו גם את