חיפוש

כתיבת תוכן שיווקי – 10 טיפים על השגת מטרות באמצעות אסטרטגיית תוכן

בימים אלו של שנת 2013 גוגל ממשיכה להחכים ומשפרת את מנוע החיפוש שלה באמצעות עדכוני אלגוריתם שוטפים. אחד העדכונים הקריטיים בשנה זו הוא עדכון Penguinשהוטמע אל תוך האלגוריתם ולכן יוצר תזוזה קבועה (אחת לחודש) בדירוגים. קישורים שנמצאו ככאלו שאינם טבעיים עשויים להביא לירידה חדה בדירוגים ובמקרים מסוימים להסרת דפי האתר כלו מהאינדקס של גוגל. למעשה, הסיכויים שימצאו את דפי התוכן שלנו פחתו בצורה משמעותית. ולמרות זאת, בין אם אתר האינטרנט יועד למטרות רווח ובין אם למטרות אחרות, כתיבת תוכן שיווקי הוא הפתרון להשגת מטרה זו.

איכות התוכן

איכות התוכן אינה מבטיחה רק את יעילותה כלפי המבקרים באתר אלא גם תשפיע על סמכותיות האתר ותשפר את מיקומיו בתוצאות החיפוש. הנה מספר שאלות שעליכם לשאול את עצמכם במטרה להבין האם התוכן באתרכם מספיק איכותי:

1. האם התוכן שלכם נועד למבקרים שמחפשים אותו?

השגיאה הנפוצה ביותר שאנשים נוטים לעשות היא לכתוב תכנים עבור הקוראים הלא נכונים.
דף אינטרנט שהכותרת שלו היא "נעלי ענבל יבואנים בלעדיים לנעלי עור" יכול לשמש ככותרת מדהימה שתנקר עיניים למתחרים שלכם אבל לא לקוראים. מצד שני, דף עם הכותרת "נעלי ענבל – נעלים אורטופדיות לבריאות הילד שלך" או "נעליים אורטופדיות לילדים" היא כותרת מעולה שהקוראים שלכם מחפשים! ברגע שתפסתם את עיני הקורא מבין התוצאות שהופיעו בגוגל, עליכם לדאוג שהתוכן יכתב בצורה שתעביר את המסר על המוצר שלכם ותקנה לקורא נקודות חיוביות למחשבה שיעודדו אותו לרכוש מכם. במידה ואינכם מוכרים מוצר כלשהו, דאגו שהתכנים יכתבו בצורה שמעבירה מידע בעל ערך מוסף כלשהו לקורא והוא אינו יוצא בידיים ריקות לאחר קריאתו.

 

2. מי הם באמת הלקוחות להם אתם נותנים שירותים?

לאחר שהשקעתם בכתיבה שעל פי דעתכם היא איכותית נשאלת השאלה הבאה, מי הם הלקוחות אליהם כיוונתם את התוכן? לעיתים אחרי שכתבנו והשקענו אנו מגלים שכל תוכן הדף הועלה על הכתב באמצעות בעל עסק (אנחנו) שמביט בפרספקטיבה מקצועית ולא כאדם שעוסק במכירות. אם תנסו להיכנס למוחו של הלקוח שמחפש לרכוש מוצר כלשהו תבינו שהתוכן שכתבתם לרוב אינו עונה על השירות אותו הקורא חיפש. למעשה, ברגע שתבינו מה מחפש הגולש תגלו מה התוכן שעליכם לכתוב וכיצד להעביר אותו לקוראים באתרכם.

שיווק נוסף

3. דברים שמכשילים אתכם מול הלקוח וכיצד ניתן לנצל אותם לקידום באמצעות תוכן

לעיתים רבות בעלי עסקים נגררים אחר שיווק לקוי של המוצר אותו הם משווקים. כצרכנים שחושבים על רכישה דרך האינטרנט, אנו נוטים להיגרר אחר התוצאה הסופית ובונים דף אינטרנט שמכיל מחירים ומבצעים שונים הקשורים לשוק שלנו, וזאת מבלי להתחשב בצרכי הלקוחות שמתעניינים בשירות שלנו. כאשר אתם מנסים למקד מכירות לאוכלוסייה כלשהי, כתבו תוכן שעונה על השאלות שלהם. כבעלי עסק, אתם אמורים לדעת מהן השאלות הנפוצות שמפנים אליכם הלקוחות, את התשובות לשאלות אלו מחובתכם להציג בדף האינטרנט שיצרתם. אחת הטכניקות הטובות לכתיבת תוכן באה לידי ביטוי כאשר מישמים בפועל את הצורך של לקוחות שמאד רוצים לרכוש אך חשים צורך לשאול שאלות רבות לפני הרכישה. לרוב, ברגע שהלקוח אינו מקבל תשובות, שאלות אלו הופכות מהר מאד לחששות. לכן, היפכו את כל השאלות הללו לנושאים בעלי תוכן מקורי ומבנה ברור לקוראים והוא יעזור לכם להתקדם אל המטרה ברגע שהלקוחות יקבלו את מה שציפו לו.

4. איך לנצל את כוח הכתיבה ולגרום לו להיות משכנע?

ברגע שבחרתם נושא לכתיבה ואתם יודעים לאיזה קהל יעד לכוון אותו עליכם לדעת כיצד להשפיע על הקורא ולהביא אותו למצב של התעניינות בתוכן שכתבתם. הדבר הכי חשוב בשיווק נמצא בתוך התוכן, ממש כמו בסיפור שאתם קוראים בספר ואינכם רוצים להפסיק לקרוא. עליכם לדעת כיצד למשוך את הקורא ולגרום לו לגלות עניין. תוכלו לעשות זאת באמצעות כתיבה בנימה אישית שמדברת ישירות אל הקורא, לספר סיפור אמיתי מהחיים שמתקשר לנושא או כל דבר אחר שלדעתכם יביא להתעניינות מצד הקוראים.

5. התמקדות בעיקר ולא בתפל

בסוף התהליך, לאחר שסיימתם עם מלאכת הכתיבה שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם הנושא עליו כתבתי ברור לקוראים? האם התוכן כתוב בצורה שמעבירה ערך מוסף כלשהו? האם עניתי על כל שאלה שעשויה לצוץ לקורא? והאם הנושא אותו בחרתי לכתיבה בכלל רלוונטי להשגת המטרות שלי ויענה לצריכים של הלקוחות שלי? הדרך הטובה ביותר שתמנע מכם בזבוז זמן יקר היא לתכנן אסטרטגיה מראש ולארגן את התוכן שברצונכם להעביר לקורא עוד לפני כתיבתו. כמובן שגם בתום מלכת הכתיבה מומלץ לעיין בו פעם נוספת לפני שפרסמת אותו באתר.

6. בדיקת מראות האתר

לאחר שהעלתם את התכנים לאתר האינטרנט מחובתכם לבדוק האם הם נגישים מבחינה ויזואלית ונוחים לשימוש על ידי כל דפדפני האינטרנט או לפחות הפופולאריים מבניהם כגון דפדפן Chrome ו- Firefox. במידה ונתקלתם במראה לקוי, סביר כי גם הקוראים שלכם יתקלו בבעיות אלו הנובעות מחוסר תאימות של הדפדפן בו הם משתמשים. בכדי לטפל בבעיה זו תוכלו לעשות התאמה לסוגי דפדפניםובכך להימנע מאובדן לקוחות פוטנציאלים שהחליטו לוותר רק כי הטקסט או אחת התמונות שהוכנסו לתוכן הדף אינן משתלבות טוב לעין. בדיקה וכן אי טיפול בתאימות האתר לדפדפן יכולה במקרה זה להשפיע באופן שלילי על עבודת השיווק עליה עמלתם זמן כה רב ולכן שווה להשקיע מספר דקות ולוודא שכל התוכן קריא וברור לכל קורא שמשתמש בדפדפן כזה או אחר.

marketing

 

7. איך לתכנן אסטרטגיית תוכן לקידום אורגני?

אחרי שהבנתם את עקרונות הכתיבה השיווקית עליכם לדעת גם כיצד להשתמש במילות המפתח שפיזרתם בדפי התוכן השונים. אחד הטיפים שמומחי SEO לא ימהרו לנדב לכם הוא למעשה הטעות הנפוצה שרבים עושים כאשר ברצונם לקדם מילת מפתח כזו או אחרת. אז ככה, כל כותרת הקשורה לתוכן שבחרתם להציג צריכה להיות ייחודית, וכך גם מילות המפתח שפיזרתם בדף עצמו. למשל, אם יצרתם דף שהכותרת שלו עוסקת ב"מזרונים אורטופדיים" אז סביר כי בתוכן הדף תעשו שימוש במילים כגון "מזרון" או "מזרונים". עד כאן הכל טוב ויפה, אבל כאשר אתם יוצרים דף אינטרנט נוסף הימנעו לחלוטין משימוש במילות מפתח בהם השתמשתם עבור דף אחר. אם למשל דף הבית באתרכם אמור להיות מקודם במילה "מזרון אורטופדי" אז שאר הדפים יכולים להכיל תוכן שקשור לנושא דומה אבל שאינו מכיל את אותן מילות מפתח בהן כבר השתמשתם. זו למעשה אחת הטעויות הנפוצות שעושים בעלי אתרים. אז זכרו כי שימוש במילה או מילות מפתח זהות שפזורות בכל דפי התוכן באתרכם יוצר בלבול למנועי החיפוש ומביא לירידה בדירוגים.

8. איך לבחור את מילות המפתח המתאימות?

כפי שהוזכר בהתחלה עלינו להתמקד בנושאים שהקוראים מחפשים ולא בנושאים יבשים בהם אנו עוסקים. בחירת מילות מפתח מתבצעת למעשה באותו האופן, אם תחשבו על אותם משפטים שעונים על תשובות הקורא או על יצירת משפטים שמגלים עניין לקוראים תופתעו לגלות מגוון רחב של מילות מפתח בהן משתמשים הלקוחות שלכם בזמן החיפוש באינטרנט. מציאת נושאים בהם נשתמש למילות מפתח בשלב מאוחר יותר היא עבודה קשה, אך זוהי אחת השיטות הטובות לשיווק והשגת לקוחות חדשים. לאחר שכתבתם לעצמכם רעיונות שונים למשפטים השתמשו במחקר מילות מפתחבעזרתו תוכלו לגלות כמה חיפושים חודשיים יש לביטויים שבחרתם, לקבל רעיונות נוספים לעוד מילים שיעזרו לכם לפתח תוכן ורעיונות חדשים שבסופם יגדילו את כמות התנועה לאתרכם.

 

9. איך להימנע מאובדן מילות מפתח בעלי קצב גידול חיפושים עתידי

מאחר ודרישות המשתמשים משתנות בהתאם לשינויים במשק ובעיקר בשל קצב ההתקדמות בטכנולוגיה של מוצרים חדשים בתחומים שונים כך גם משתנה כמות החיפושים למילים בהם התחומים תחרותיים. למשל, כמות החיפושים למילה "אייפון 4" עמדה על כ- 12,000 חיפושים חודשיים אך לאחרונה חלה ירידה מתמדת והביטוי "אייפון 5" הולך ומקבל תאוצה בכמות החיפושים. דוגמא זו מראה עד כמה מושפעים הלקוחות שלנו בהתאם לשינויים בטכנולוגיה ומוכיחה לנו את היכולת האין סופית של שיווק באמצעות כתיבת תכנים שמתעדכנים באופן תמידי בהתאם להתפתחות הנוכחית בארץ ובכלל בעולם כולו.

לכן, עדיף לבצע בדיקה למילות מפתח בצורה מבוקרת ולמי שמשתמש בתוכנות אז עדיף בצורה מבוקרת, בדיקת שינויים מידי 3 או אפילו 4 חודשים עשויה להציג לכם נתונים מפתיעים.

10. איך לקבל רעיונות עתידיים לשיווק מהלקוחות שלכם?

אחת השיטות הטובות בכדי לדעת מאילו מילות מפתח הגיעו הלקוחות שלכם היא פשוט לשאול אותם את השאלה "איך הגעתם אלינו"? התשובות שתקבלו מהם יכולות לתת לכם רעיונות נוספים, הרי שאם הלקוח חיפש וגם מצא אז "המפתח" נמצא בידו ולא תהיה לו בעיה לשתף אתכם. בשיחות שלכם עם לקוחות שאלו אותם האם האתר החסיר מהם מידע כלשהו? האם הם היו רוצים שהיה תוכן נוסף באתר או אפילו האם הם מוכנים להירשם לניוזלטר ולקבל עדכונים על מוצרים חדשים באימייל. שיטה זו תפתח עבורכם דלתות נוספות ורעיונות שיווקיים שלא חשבתם עליהם לפני.

 

לסיכום

אם תיישמו את ההמלצות שנאמרו כאן, תמצאו מגוון דרכים לשיפור האסטרטגיה השיווקית שלכם. לאחר שתעשו השוואה בין האסטרטגיה הקודמת בא השתמשתם לזו שלמדתם כעט תגלו שהעבודה הקשה השתלמה לכם וכי הצלחתם להיכנס למוחו של הקורא ולספק לו את מה שביקש. כל שנישאר לכם כעת זה ליצור לוח זמנים, להגדיר מטרות ויעדים, לבנות אסטרטגיית תוכן שמתאימה לשירות שלכם ולצאת לדרך חדשה.

למידע נוסף: https://www.w3c.org.il

 

אולי תאהבו גם את