חיפוש

4 דגשים עיקריים שכדאי לקחת בחשבון בזמן שיפוץ בית פרטי

שיפוץ דירה יכול להיות מאוד מסיבי וארוך, אך עם בעלי מקצוע נכונים, ששיפוץ דירה הינו דבר שהוא שגרתי בשבילם יכולים להפוך את המלאכה לפשוטה

יותר.

תכנון שיפוץ הדירה יכול לעזור לכם מאוד בתהליך השיפוץ ולעשות לכם סדר בדברים שרצוי שתיקחו בחשבון בזמן שיפוץ הדירה.

 

אלו ארבעה דגשים עיקריים שכדאי לקחת בחשבון:

השראה 

במידה ויש לכם אפשרות לשפץ את הבית שלכם חשוב לקחת השראה כיצד תרצו שהבית שלכם יראה לאחר השיפוץ. חשוב להשקיע זמן בחשיבה והחלטה כיצד תרצו שהבית שלכם יראה לאחר השיפוץ. איך הסלון יראה, מה תרצו לשנות במטבח, מה תוכלו לשפר בחדר השינה והאם תרצו חנייה פתוחה או חנייה מקורה. אם בחרתם במעצב פנים או אדריכל, הוא עשוי לכוון אתכם ולהבין יחד איתכם איך תרצו שהבית שלכם יראה לאחר השיפוץ.

 

שעות עבודה של השיפוץ ושמירה על השקט 

עבודות בנייה ושיפוץ יכולים לגרום להמון רעש בקרב שכנים, דבר העלול לגרום אפילו לסכסוך. בשביל לשמור על שכנות טובה עם השכנים ולהיות אזרחי שומרי חוק צריך לדעת בברור מה שעות העבודה הקבועות בחוק בהן העובדי שיפוץ יכולים לעבוד בהם. לפי החוק לא ניתן לבצע עבודות של תיקון, שיפוץ או בנייה שגורמות לרעש בבניין או בבתים המשמשים למגורים בין השעות 20:00 בערב עד 07:00 בבוקר בימי חול ובין השעות 17:00 בערב ל7:00 בבוקר למחרת בימי מנוחה.

 

ניקיון ושמירה על הסביבה 

כחלק משכנות טובה, רצוי לשמור על ניקיון בסביבת עבודת השיפוץ ולא לגרום לאי נעימות מצד השכנים. זאת אומרת לא לחסום להם את החנייה עם לבנים, לא לזרוק להם שאריות לחצר הבית ולהקפיד על ניקיון יחסי בסביבת עבודה של השיפוץ. מלבד שמירה על ניקיון רצוי לוודא שהשיפוץ לא יגרום אי נעימות בשכונה עצמה כגון ניתוקים של זרם מים, או יצירת קצר חשמלי. על הקבלנים החובה לפנות פסולת ולפנות את דרכי הגישה ברחוב בכדי לא להפריע לכלל האנשים.

 

חנייה 

בראש ובראשונה, כאשר משפצים חנייה מומלץ לדעת מה הפעולות הנדרשות לבניית חנייה מקורה או פתוחה. עלות שיפוץ החנייה תלוי באופי החנייה ואופי השיפוץ בה. כאשר אתם רוצים לשפץ את הבית ולהקים בו חנייה מקורה, השיפוץ יכלול שיפוץ של התקרה ושל הקירות של החנייה. במידה ואתם בוחרים לשפץ ולעשות חניה מקורה לרכב שלא הייתה, פירושה לעשות שינויים בנכס. שינויים בנכס מצריכים היתר בנייה. הגשת בקשה להיתר בנייה צריכה להיות על ידי אדריכל, מהנדס מבנים או הנדסאי בניין.

 

לסיכום

כאשר משפצים דירה חשוב להבין לפני מה בדיוק אתם רוצים לעשות בשיפוץ וכיצד אתם מדמיינים את הבית שלכם לאחר השיפוץ. חשוב מאוד להתחשב בשכנים בכל מה שקשור לשעות עבודה ולניקיון הסביבתי של השכונה, על מנת ליצור יחסי שכנות טובה.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את