חיפוש

האם יש אחריות על עבודת שיפוץ?

כאשר איש מקצוע כזה או אחר מספק לכם אחריות על העבודה אותה הוא מבצע אתם יכולים להיות רגועים ועם ראש שקט. אך מה קורה בנוגע לעבודות שיפוצים? האם גם שם אתם יכולים לקבל אחריות על העבודה אותה השיפוצניק מבצע? זוהי אחת מהשאלות השכיחות ביותר ששואלים כמעט כל שיפוצניק.

לכן החלטנו להרים את הכפפה, ולספק לכם את השאלות ואת הדברים העיקריים שעליכם לברר על מנת לקבל את התמורה הטובה ביותר למחיר שאותו אתם נאלצים לשלם על השיפוץ של הדירה שלכם.

הצעת חוק: "אחריות על שיפוצים"

לאחר שלא מעט אנשים פרטיים נפגעו משיפוצניקים שביצעו עבורם עבודה ברמה ירודה, הוחלט בשנה האחרונה לעלות בכנסת הצעת חוק שתחייב שיפוצניקים לספק אחריות על העבודה שלהם. החוק כמובן אושר ברוב קולות בכנסת, ובמסגרתו כל שיפוצניק שמבצע עבודת שיפוץ יצטרך לספק אחריות של שנה שלמה, כאשר מדובר על עבודות שיפוצים שעלותם נאמדת ביותר מ-20 אלף שקל.

ללא ספק מדובר במשב רוח רענן בכל הקשור לתחושת הביטחון של האנשים ששוכרים משפצים על מנת לחדש את הדירה שלהם. אם עד לא מזמן אנשים רבים היו נופלים בין הכיסאות או מוצאים את עצמם חסרי אונים, היום ישנו חוק אשר מגן עליהם מכל הכיוונים.

אחריות על שיפוץ

איך תוכלו לוודא את נושא האחריות?

אחת מהשאלות השכיחות ביותר של כל לקוח היא כיצד הוא יוכל לוודא כי השיפוצניק יספק לו את האחריות כפי שהחוק קובע? אומנם מדובר בחוק חדש יחסית, אך מרבית אנשי המקצוע מכירים אותו וחייבים לפעול על פיו.

אם יש לכם ספק, אין לכם מה להתבייש ותוכלו לברר את הנושא מול איש המקצוע שבחרתם לטובת משימת השיפוץ. חשוב שתשימו את נושא האחריות כתנאי סף לבחירת איש המקצוע שיבצע את עבודת השיפוץ שלכם. כלומר אם אותו איש מקצוע אינו מספק לכם אחריות על העבודה שלו, זה אמור להדליק אצלכם נורה אדומה ולגרום לכם שתתרחקו ממנו.

אם זה לא מספיק, אחת מההצעות הטובות ביותר שנוכל להציע לכם היא לערוך הסכם עבודה מול איש המקצוע. בתוך ההסכם אתם מכניסים כבר בשורות הראשונות את כל נושא האחריות וכמובן מפרטים לפרטי פרטים מה האחריות כוללת וכיצד אתם יכולים ליישם אותה.

באותה נשימה אתם גם מעדכנים את איש המקצוע על הכנסת הסעיף החשוב להסכם, כך שהוא יהיה מודע אליו ולא יופתע מקיומו.

כיצד תוכלו לזהות איש מקצוע מיומן ומנוסה?

הרי אחריות על עבודות שיפוצים תהיה רלוונטית רק כאשר אתם מקבלים עבודת שיפוצים שתהיה רחוקה מאוד ממה שציפיתם או כזאת שאיננה עומדת בקריטריונים הבסיסיים. כמובן שאסור לשכוח שאתם מתעסקים עם עוד ספקים כמו מוביל לציוד שלכם מהדירה הישנה או ממקום אחר, גם אז כדאי לוודא ששום ציוד לא הולך לאיבוד.

על מנת שתוכלו לקבל את האחריות כפי שאתם רוצים, אתם תצטרכו להוכיח כי העבודה לא בוצעה ברמה הרצויה וכמובן שהאחריות נופלת על איש המקצוע עצמו ולא על אף אחד אחר.

כיצד תוכלו לזהות אם איש המקצוע שעומד מולכם הוא מספיק מנוסה? האמת היא שזה פשוט מאוד. ברגע שתתחילו לדבר על כל נושא האחריות אתם מיד תבינו עד כמה איש המקצוע שעומד מולכם מגיע עם הניסיון הנדרש. ככל שהתגובה שלו תהיה מהוססת יותר כך תוכלו להבין כי מדובר באיש מקצוע שאינו מנוסה ואינו לוקח אחריות על העבודה שלו.

אם אותו איש מקצוע מסכים לקחת על עצמו את האחריות על עבודת השיפוצים ומספק לכם את האחריות הרצויה זה ללא ספק אמור להוכיח לכם כי מדובר באיש מקצוע מנוסה ואחראי.

רוצים לדעת עוד? למד עוד כאן על ביטוח דירה וכיסוי עבודות שיפוץ.

אולי תאהבו גם את