חיפוש

רוצים לחסוך בכוח אדם בבנייה? כך תעשו את זה נכון

הקידמה הטכנולוגית מאפשרת לנו כיום לבצע פעולות במהירות ומבלי להתפשר על איכות העבודה.

אם עד עכשיו קישרתם טכנולוגיה לעולם החשמל והמחשבים בעיקר, אז תופתעו לשמוע שגם בעולם הבנייה ניתן לחסוך זמן, כסף וכוח אדם בעיקר בזכות הטכנולוגיה.

 

תהליך בניית בית בישראל

תהליך בניית בית בישראל באופן עצמאי הוא תהליך ארוך ובעל שלבים רבים, המצריך התנהלות מול מספר גופים ורשויות בכדי לקבל את כל האישורים הנדרשים לבנייה ואף לאכלוס הבית בסופו של התהליך.

היות ומדובר בתהליך ארוך ומרובה שלבים, ישנה חשיבות מרובה לקבלת החלטות מושכלת ומתוכננת היטב, בכדי להימנע מטעויות העלולות לסרבל את התהליך, להאריך את זמני הביצוע ואף לגרום להוצאות מיותרות. בין ההחלטות החשובות שעלינו לקבל, היא הדאגה לכוח אדם מקצועי ומתאים, שיבצע את העבודות הדרושות.

 

כוח האדם בתהליך הבנייה

בפרויקט בנייה, גדול, בינוני או קטן, מעורבים בדרך כלל אדריכל, עשרות ספקים, מתכננים, יועצים ובעלי מקצוע נוספים ממגוון תחומים.

אז אמנם אנחנו לא מעוניינים להתפשר בבנייה שלנו ואנחנו מעוניינים בבעלי המקצוע הטובים ביותר, אך גם בתחום כוח האדם הדרוש, באמצעות תכנון נכון ויעיל ניתן לחסוך כוח אדם ועלויות תפעול מיותרות, מבלי להתפשר על איכות העבודה, לוח הזמנים הקצוב והתוצאות הסופיות.

 

תיאום ואינטגרציה

כפי שהזכרנו, פרויקט הבנייה מערב אנשי מקצוע רבים, ומטבע הדברים קל מאוד 'ללכת לאיבוד' במצב כזה, לערבב תחומי אחריות, או להפיל תחומי אחריות תחת תחומים אפורים, אשר בסופו של דבר נופלים בין הכיסאות.

במצב של אי סדר ותכנון, היתכנותם של ליקויי בנייה הינה בסבירות גבוהה יותר מהממוצע ואף יכולה לגרום לעבודות חוזרות לתיקון הליקויים ובכך, להביא גם להוצאות נוספות ומיותרות, הגורמות לחריגה מהתקציב המיועד.

לכן, חשוב לדאוג מראש לתיאום ואינטגרציה מקסימליים בין בעלי המקצוע השונים, באמצעות עריכת מעקב פעילויות, לוח זמנים, מי בעל המקצוע המטפל ועוד. כך, תגלו בסבירות גבוהה אילו בעלי מקצוע הכרחיים עבורכם ועל אלו ניתן לוותר ולחסוך עלויות כוח אדם.

 

אמצעים טכנולוגיים

כשאנו מדברים על טכנולוגיה ישר קופצת לנו המחשבה על רובוטים, מחשבים ואמצעים טכנולוגיים חשמליים. אמנם גם בענף הבנייה הקידמה הטכנולוגית נותנת את אותותיה, אך בעיקר בתחומי השרטוט וההכנה. בפועל, הטכנולוגיה עדיין לא החליפה את הידיים הפועלות בענף הבנייה.

יחד עם זאת, כשמדובר בעבודות בגובה, אז הקידמה הטכנולוגית משתלבת כאן היטב, בדמות מתקני הרמה חשמליים, המשמשים פיתרון מתקדם, יעיל ובטיחותי לעבודות הרמה בגובה, כמו שיפוצים, עבודות חשמל ועוד.

שימוש במתקני הרמה חשמליים מאפשר חיסכון של משך זמן העבודה ואף צמצום כוח האדם הדרוש לתפעול עבודת ההרמה בגובה.

 

לסיכום

ניתן לראות אם כן, כי על אף התהליך הארוך והדי מתיש של בניית בית ניתן לחסוך את כוח האדם הנדרש מבלי להתפשר על איכות העבודה ולוחות הזמנים, תוך שימוש בתכנון יעיל ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

 

אתר בנייה עם קבלני ביצוע - תמונה מלמעלה

אולי תאהבו גם את