חיפוש

אל תתמודדו לבד עם המגבלות על השמיעה

אנשים רבים סובלים ממגבלות בשמיעה, אשר משפיעות על כל שגרת חייהם. ישנן עמותות אשר מטרתן היא לסייע לאותם אנשים ולהקל על חייהם במגוון דרכים – החל מעזרה ברכישת ציוד מיוחד ועד לעצם העובדה שיש מקום מפגש חברתי לאנשים חירשים וכבדי שמיעה. גם המדינה מעניקה סיוע במקרים כאלו, בדמות החזרי מס, קצבאות ועזרה נוספת.

 

אילו עמותות מעניקות סיוע לחירשים וכבדי שמיעה?

 

אגודת החירשים בישראל

 

עמותה זו מעניקה סיוע לקהילת החירשים בארץ במגוון דרכים. דרך העמותה ניתן ללמוד באולפן לעולים חדשים שהם חירשים, כדי שיוכלו ללמוד את שפת הסימנים הישראלית. תוכלו למצוא באתר העמותה מילון שפת סימנים, שישמש אתכם גם אם אתם לא עולים חדשים אך רוצים להכיר את שפת הסימנים בעברית.

לעמותה יש סניפים בכלי רחבי הארץ – חיפה, נתניה, תל אביב, אשקלון וירושלים. העמותה מעניקה גם שירותים חברתיים לחבריה, ומהווה עבורכם מקום בו הם יכולים להרגיש חופשיים וללא מגבלות, ולהכיר אנשים נוספים שנמצאים באותו המצב.

 

מעגלי שמע

מעגלי שמע היא עמותה שנוצרה מאיחוד של שתי עמותות מובילות לחירשים וכבדי שמיעה. היא מציעה שירותים לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה בישראל, במגוון תחומים – השכלה גבוהה, בריאות, הכנה לקראת שירות צבאי ואזרחי, שירותים סוציאליים שונים, וכן מהווה מקום מפגש חברתי ומכיל לכל חברי הקהילה.

 

איזה סיוע תוכלו לקבל מהמדינה במצב זה?

מעבר לקצבאות שתוכלו לקבל מביטוח לאומי (כל אחד לפי מצבו והשפעת המגבלה על חייו), מגיע לכם החזר מס עבור רכישת מכשיר פקס (שאמנם מדובר בציוד שנחשב מיושן בימינו, אך הוא מהווה תחליף לשיחת טלפון ללא צורך בדיבור), וכן סל תקשורת לרכישת ציוד מיוחד.

סל התקשורת מגיע לתקרה של 3,798 ₪, ותכולתו משתנה מעת לעת. הסל יכול להכיל ציוד תקשורת מסוגים שונים, מוצרים שמגבירים את עוצמת הקול, ציוד עזר למכשירים אלקטרוניים כמו טלוויזיה ומחשב, וכן מכשירי עזר לשמיעה.

חשוב לדעת שלא כל אדם יוכל לקבל את סל התקשורת, וכי נדרשת עמידה בתנאים מסוימים שהוגדרו על ידי המדינה (גיל 18 ומעלה, כאשר השמיעה נפגעה בשיעור של למעלה מ- 70 דציבלים באוזן הטובה לפני גיל 3, או כאשר השמיעה נפגעה לאחר מכן כתוצאה מרקע תורשתי של הלקות).

 

כיצד ניתן לקבל את ההטבות?

על מנת לקבל את ההטבות מהמדינה, נדרש אישור רפואי שמעיד על מצבכם. האישור ניתן על ידי אודיולוג מוסמך, ולאחריו ניתן להגיש את הבקשה לקבלת ההטבות, אל המחלקה לשירותים חברתיים. הבקשה שלכם תועבר לבדיקה אצל קלינאית תקשורת, שם תתקבל ההחלטה האם לאשר את הזכאות או לא.

אמנם מדובר בתהליך יחסית ממושך שכרוך בבירוקרטיה רבה, אך הוא יוכל לתת לכם את האפשרות לקנות מוצרי עזר שיסייעו לכם במהלך שגרת היום יום!

 

שמיעה

אולי תאהבו גם את