חיפוש

כיצד ניתן לאבחן רגליים שטוחות

ברוב המקרים, כדי לאבחן פלטפוס לבד בבית, צריך פשוט להסתכל על כף הרגל מהפרופיל, מהצד. אם היא שטוחה לגמרי, סביר להניח שאתם סובלים מפלטפוס.

 

אני לא בטוח שאני יודע מה זה פלטפוס

פלטפוס הוא מצב שבו מבנה כף הרגל הוא שטוח לחלוטין. כלומר, כל חלקי כף הרגל נוגעים ברצפה. במצב תקין, מבנה כף הרגל צריך לגעת ברצפה רק באזור של האצבעות, של הכריות שנמצאות ליד האצבעות, בקשת החיצונית של כף הרגל ובעקב שסמוך אליה.

 

אני חושב שיש לי פלטפוס, איך אפשר לאבחן זאת?

אם אתה סבור שיש לך פלטפוס, כדאי לתאם תור לרופא אורתופד. הרופא יבצע בדיקה מקיפה ויודיע לך אם אתה אכן סובל מפלטפוס. האבחון כולל את  שלבים עיקריים, להלן פירוט אודות שלבים אלו:

התבוננות

הרופא יתבונן בכף הרגל שלך בעת עמידה וישיבה. על פי מראה כף הרגל, הרופא יוכל להעריך מהי חומרת המצב.
חשוב שתדע, הבדיקה אינה פולשנית ואינה כואבת. בזמן הבדיקה, כאשר תעמוד או תשב, עלייך להיות ללא כל משקל על גופך פרט לבגדיך. כלומר, אם אתה נושא איתך תיק, הנח אותו בצד בזמן הבדיקה. כל תוספת של משקל עלולה להראות תוצאה אחרת לגמרי.

 

בדיקת גובה הנביקולר

במהלך בדיקה זו, הרופא מודד את המרחק מהטוברוסיטי הנביקולרי אל משטח הדריכה של כף הרגל שלך. הרופא יבצע חלוקה שלו באורך הרגל שלך ומשתנים נוספים כדי לבדוק את חומרת המצב.

 

בדיקת העקב

בשלב זה, הרופא יבדוק את העקב שלך. הוא ינסה להוריד את העקב על הרצפה כאשר כף הרגל שלך תהיה רטובה. רופאים רבים מבצעים את הבדיקה הזו על דף נייר או על קרטון כדי לראות את העקבות שיווצרו על המשטח. המראה של העקבות יכול להראות האם אתה סובל מרגליים שטוחות (קיים גם חישוב מתמטי שהרופא יכול לבצע בפעולה זו אם יראה בכך צורך).

 

אולטרסאונד

רוב האורתופדים שולחים את המטופלים לבדיקת דימות. מדובר גם במצבים בהם הם בטוחים שמדובר בפלטפוס, כדי לבדוק ב-100% שאכן זה המצב.
באמצעות האולטרסאונד, ניתן יהיה למדוד במדויק את הזויות של העצמות ואת היחסים ביניהן, דבר שעשוי להקל על קביעת האבחון.

חשוב לדעת כי בעבר, פלטפוס הייתה נחשבת בעיה שדרשה טיפול מידי, אך בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים בנושא שמצאו כי הטיפול בפלטפוס הכרחי רק במצבים בהם נגרמות כל מיני בעיות רפואיות בעקבות הפלטפוס.
דע כי רק במצב קיצון, בו הרופא המטפל שלך מאבחן שאתה סובל ממגוון בעיות רפואיות שנובעות מקיומו של הפלטפוס, רק אז , ישנה סבירות שתופנה לניתוח. כל עוד הפלטפוס אינו מפריע לך בהתנהלות היום יומית, תוכל לטפל בו בדרכים שונות שהרופא יוכל להמליץ לך עליהן.

 

אישה יושבת בים

אולי תאהבו גם את