חיפוש

צלחות סדר מכסף – איך בוחרים?

התמקדות בכסף טהור, התאמה של הצלחת למספר האנשים וכמובן גם שיקולי מחיר ואסתטיקה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך שאותו כדאי לעבור על מנת לבחור צלחות סדר מכסף. במאמר הבא נעשה לכם סדר ונבין באיזה צלחות כדאי להתמקד. צלחת סדר פסח היא חלק בלתי נפרד מאחד החגים החשובים ביותר במסורת ישראל. המטרה של צלחת סדר פסח היא לא רק לייצג את החג ולאפשר לקיים את הברכות ואת המצוות, אלא גם לשדרג את השולחן ולייחד אותו.

אם בוחרים נכון צלחות סדר מכסף, משאירים רושם ראשוני בלתי נשכח על כל האורחים ומקיימים ארוחה כהלכתה ובצורה נוחה ונעימה. השאלה המתבקשת היא כיצד כדאי לבחור צלחות סדר מכסף ולפי איזה פרמטרים רצוי להשוות בין האפשרויות שעל הפרק. לכן, הפתרון הוא להתמקד במספר שיקולים רלוונטיים ואף להציב אותם בראש סדר העדיפויות:

 

כסף טהור

הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהצלחת עשויה כסף טהור. לשם השוואה, צלחות פלסטיק הן הרבה פחות עמידות, מרשימות ויעילות ויש סיכוי שהן יישברו תוך כדי הארוחה. לעומת זאת, כלים משולבים כסף בלבד אמנם נראים כמו כסף טהור – אבל העמידות שלהם נמוכה. אז כדי לשדרג את החג וליהנות מכל היתרונות של צלחות סדר מכסף, צריך לוודא שהן מיוצרות מכסף טהור בלבד.

 

גודל הצלחת

גם גודל הצלחת מהווה שיקול משמעותי כאשר משווים בין האפשרויות השונות שעל הפרק. כאן המטרה היא לא רק למצוא את הצלחת שיכולה להוכיח עמידות גבוהה לאורך ארוחת החג, אלא לוודא שהגודל שלה מתאים למספר האורחים והמשתתפים. מטבע הדברים, ככל שיש יותר אורחים או משתתפים בארוחת החג כך צריך צלחת גדולה שתאפשר להגיע להם את המאכלים על פי סדר הברכות והמסורת.

 

מחיר

בחירת צלחות סדר מכסף מחייבת התייחסות אל סוגיית המחיר. מצד אחד, מדובר על חג שאותו חוגגים רק פעם בשנה ועל צלחות שלא משתמשים בהן מלבד פסח. מצד שני, קשה לערער על החשיבות של הצלחות הללו ועל ההשפעה שלהן על החג עצמו. לכן, צריך להכניס את המחיר אל מערכת השיקולים ולא להתעלם ממנו. אם רוצים, אפשר גם להסתכל על צלחות סדר פסח בתור השקעה – בעיקר אם הן מיוצרות מכסף טהור ולכן צפויות להחזיק מעמד שנים רבות.

 

אסתטיקה

בסופו של דבר, חג ברמה גבוהה משלב בתוכו גם את הברכות ואת השמירה על המסורת וגם את התחושה הכללית של המשתתפים והאורחים. על מנת שהתחושה תהיה טובה והחג יהיה מכובד, צריך לבחור צלחות סדר מכסף שמעוצבות בצורה נכונה ועם רמה אסתטית גבוהה. כמו כן, ניתן להשוות בין סוגים שונים של צלחות כסף לפי איך שהן נראות ולהתאים אותן אל הטעם האישי של בני המשפחה.

צלחות כסף

אולי תאהבו גם את