חיפוש

3 פעולות שצריך לעשות ע"מ לנקות טאבון פיצה

טאבון פיצה – פינוק אגדי, קסם מענג, אהבה של כולנו. אין כמו פיצה בטאבון, הבעיה שהגברת פיצה יודעת טוב טוב כמה אנחנו דלוקים עליה, ומרשה לעצמה ללכלך כמה שבא לה. אז איך מתגברים על העניין הזה? הנה 3 פעולות שצריך לעשות ע"מ לנקות טאבון פיצה.

 

1.   לנקות אחרי כל לכלוך!

אחת ולתמיד: כשדוחים לא מרוויחים. הלכלוך רק מצטבר ודורש ניקיון מאסיבי יותר. עדיף לנקות באופן עדין ומהיר, בכל פעם שהטאבון מתלכלך.

טאבון פיצה נוטה להתלכלך כמעט בכל שימוש. אבן השמוט לפיצה צוברת בעיקר לכלוכים שומניים: שיירי בצק שומני, גבינות וגם ירקות שומניים (כמו חצילים). גם טפטופים של רוטב עגבניות לא מוסיפים לה ניקיון.

 

2.   עדיף לנקות יבש

נשווה בין ניקוי יבש לניקוי רטוב בטבלה הבאה.

סוג הניקוי ניקוי יבש – הכי טוב שיש ניקוי עם מים – זהירות, מים רטובים
איך ננקה? דרך הניקיון הטובה ביותר הוא ניקוי יבש. נשתמש בכלי לקרצוף יעיל, כמו סקוטש ברייט או צמר פלדה. את שיירי הלכלוך ניתן לאסוף במטלית לחה.

 

מלכתחילה, כפי שכבר כתבנו, מוטב להימנע לחלוטין משימוש במים. אבל לפעמים אין ברירה, ורק מים יעזרו להסרת שכבות של שומן. במקרים כאלו נוסיף מים, בכמות המינימלית ביותר שתהיה אפקטיבית. נוסיף בהדרגה עוד מעט מים לפי הצורך.

 

תופעה אפשרית יורד צבע? זה הטבע. הקרצוף גורם להורדת צבע. אין צורך להיבהל. אבן השמוט איננה דוגמנית, והיא מוכנה להמשיך ולבצע את תפקידה גם לאחר שפניה אינן כבתחילה. העיקר להימנע מסדקים וחלילה פיצוץ.

 

זהירות! אם נגזים בכמות המים אבן השמוט עלולה להתפוצץ. לא אסון אמנם, אבל לא כיף. בנוסף, גם אם לא נגיע לפיצוץ, ירידה בתפקוד ובאיכות של אבן השמוט תהיה מורגשת בטעם של הפיצה.
מתי נשתמש? יש סדקים? רק יבש מנקים – אם באבן השמוט כבר יש סדקים, נימנע משימוש במים בכל מקרה. כשהקרצוף היבש לא עוזר ואבן השמוט אינה סדוקה.

 

3.   לחמם את הטאבון לאט

הדרגתיות, זו המילה המדויקת. לאחר הניקוי חשוב שהטאבון יתייבש לחלוטין (גם אם הוא נרטב רק טיפה, במטלית לחה). כדי שזה יקרה, נחמם אותו לאט לאט. בשום אופן לא נגיע לטמרפטורה גבוהה מדי, כי אז האבן תתפוצץ לנו מיידית. נשים לב! נחמם את הטאבון כחלק מתהליך הניקיון, ולא כחימום לשימוש נוסף. השימוש הבא יכול להתחיל רק אחרי שהניקיון הושלם.

גולת הכותרת בטאבון פיצה היא אבן  השמוט. נכון, ניקוי אבן השמוט דורש זהירות רבה – אבל הזהירות משתלמת. אבן השמוט אחראית על פיזור החום של האש באופן שווה בכל בסיס הפיצה. בנוסף, היא שואבת מהבצק את הלחות והופכת אותו לפריך. ניקוי עדין ועקבי של אבן השמוט לאחר כל לכלוך יבטיח לנו שהיא תישאר נקייה ויעילה.

שף

 

אולי תאהבו גם את