חיפוש

למה חשוב להעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה לקבלת התביעה שלכם?

החיים רצופי הפתעות, הכוללות גם אירועים לא נעימים כמו תאונה או מחלה, המביאים לאובדן כושר עבודה וירידה ניכרת ביכולת ההשתכרות שלנו. כדי להתמודד עם אירוע משמעותי שכזה, אנשים רבים רוכשים ביטוח אובדן כושר עבודה, אך תופתעו לשמוע כי רכישת פוליסה אינה מהווה ערובה לקבלת התביעה עם קרות האירוע הביטוחי

 

תאונות, מחלות ואובדן כושר עבודה

העבודה היא חלק משמעותי משגרת החיים של כולנו, אשר לצערנו, אינה תמיד מתנהלת על מי מנוחות וכוללת לעיתים גם אירועים פתאומיים ובלתי צפויים, כמו תאונה, מחלה, פציעה וכדומה, באופן המביא לאובדן כושר עבודה, ירידה ביכולת ההשתכרות שלנו ופגיעה כללית באורח החיים שלנו.

ניתן להבין אם כן, כי אובדן כושר עבודה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, ללא קשר לאופי העבודה – משרדית או עבודה פיזית מאומצת ולפיכך, אנשים רבים פועלים לרכישת פוליסות ביטוח, במטרה להבטיח את עתידם הכלכלי גם במקרי אובדן כושר עבודה.

 

ביטוח לאומי או חברות ביטוח פרטיות?

התחום הביטוחי הנוגע למקרים של אובדן כושר עבודה, מתאפשר למעשה במסגרת שני גופים עיקריים:

 

  • ביטוח לאומי

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 מפריש מידי חודש כספים לביטוח לאומי, כספים שנועדו להבטיח בין השאר פיצוי בגין אובדן כושר עבודה

 

  • חברות ביטוח פרטיות

חברות הביטוח הפרטיות מציעות אף הן כיסוי למקרי אובדן כושר עבודה, המתאפשר בדרך כלל במסגרת ביטוח חיים או ביטוח מנהלים ומעניק כיסויים נרחבים יותר מביטוח לאומי. בשני המקרים, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם, הרי שתצטרכו להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי או פוליסת הביטוח שלכם, אותה מומלץ יהיה להגיש עם עו"ד מומחה בתחום – עורך דין כפיר דיין חובב, מהסיבות אותן נראה מיד.

 

תביעת אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה ודרישת הפיצויים המגיעים לכם, נדרשים יחדיו לבחינה פרטנית, הן של תנאי הכיסוי עצמו והן של המקרה הספציפי המדובר, הנזק שנגרם והשלכותיו על המשך חייו של הנפגע. ככלל, הצלחתה של התביעה מבוססת על שני פרמטרים עיקריים – פגיעה בכושר ההשתכרות בשיעור של לפחות 75% ובחינת העיסוק הסביר, בו הגורם המבטח יבחן האם הנפגע אינו יכול להמשיך לעבוד בעבודה אחרת התואמת את עיסוקו הקודם והשכלתו.

 

למה חשוב להיעזר בעו"ד רשלנות רפואית?

חשוב להבין כי התנהלות התביעה היא עניין משפטי לכל דבר ועניין, כך שבאופן טבעי נדרש להתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים בתחום – עורך דין רשלנות רפואית, שיסייע לכם להגיש את מסמכים התביעה כנדרש, לרבות הפניה לגורמים רפואיים שיעניקו חוות דעת מקצועית.

מלבד זאת, ביטוח לאומי, כמו גם חברות הביטוח, נוטות להערים קשיים כשהן נדרשות לשלם את הפיצויים ולפיכך, מומלץ להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית, המכיר את דרכי ההתנהלות המקובלות מול גופים אלו.

 

לסיכום

כיסוי ביטוחי למקרי רשלנות רפואית יכול להינתן במסגרת ביטוח לאומי או חברות הביטוח, כאשר בכל אחד מהמקרים מומלץ וחשוב להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית, המכיר את ההליכים המשפטיים בכלל ואת דרכי ההתנהלות המומלצות מול גופים אלו בפרט.

עורך דין נכות

אולי תאהבו גם את