חיפוש

ניקיון הבית לפסח – עשה זאת בעצמך

מהות חג הפסח הוא לחגוג את יציאת בני ישראל ממצרים ומעבדות לחירות. עבור רבים מאתנו, פסח מסמלת גם תקופה שהעבדות אינה ניכרת בה – אנחנו נמצא את עצמנו מנקים ומקרצפים כל פינה בבית, החל מחדר המטבח, הסלון, השירותים וגם חדרי השינה. נעבור פינה אחר פינה ונוודא שלא נותרה לה אף חתיכת חמץ. שחס וחלילה לא נתפתה לאכול חתיכה זו במהלך החג.

פסח ללא שיגעון

ניתן להפוך את ניקיון הבית לפסח לאפשרי בלי להשתגע ולאבד עשתונות. מצד אחד, יש כאלה שרואים את ניקיון הבית לפסח כמצווה לנקות את הבית מכל החמץ שייתכן שנשאר בו מהשנה החולפת ומצד שני, חלקנו רואים את ניקיון הבית לפסח כהזדמנות מעולה לאפס כל פינה אפשרית בבית, לזרוק דברים ששמרנו משנים קודמות, לעשות סדר בארון ובחפצים, לנקות פינות שלא ניקינו יותר מדי זמן.
גם אם אינכם מתכננים לבלות השנה את הפסח בבית, ניקיון הבית לפסח חשוב. איך אפשרי לעשות זאת בעצמנו ולבזבז כמה שפחות זמן, כסף ואנרגיה על ניקוי מיותר ורכישת מוצרי ניקיון שאנחנו לא בהכרח צריכים?

עשה זאת בעצמך – ניקיון יעיל של הבית לפסח

המתכון לניסיון יעיל של הבית לכבוד האביב וחג הפסח הוא להתחיל בצורה מסודרת, חכמה ויעילה עבור בנית הבית. חשוב להתחיל מאזורים מרכזיים בהם בני המשפחה נוטים להעביר שם את מרבית זמנם בבית ולאחר מכן להמשיך לחדרי השינה ושאר החדרים. זאת מסיבה שברגע שהאזורים המרכזיים יהיו נקיים, תוכלו להתפנות לניקיון הבית כולו, והמשימה תהפוך להיות פשוטה הרבה יותר.
המטבח – המקום המרכזי ביותר בבית. ניקיון המטבח חייב להיות יסודי על מנת לאתר את כל החמץ שהשארנו לפני החג ולנקות כל ארון, מגירה, פינה ומכשיר חשמלי בצורה יסודית. עבור החג, עלינו לנקות רק ארונות ואזורי אחסון בהם מאחסנים אוכל ושאתם הולכים להשתמש בפסח. אם מאוחסנים שם רק כלים, כלי אוכל, מוצרי נייר או מזון שאינו חמץ, אין צורך לנקות.
הסלון – מקום מרכזי נוסף בבית. הסבירות למצוא שם חמץ ולכלוך היא גבוהה. מומלץ להזיז את כל הרהיטים והחפצים בסלון, לנקות יסודי את החדר ולהחזיר אותם חזרה תוך כדי ניקיון יסודי של כל רהיט וחפץ. עבור הספות – מומלץ להשתמש בחומר ייעודי לניקוי הספות בהתאם להוראות היצרן. ייתכן שלספות מעור יספיק מעבר עם מטלית לחה אך יש ספות שהניקיון שלהן צריך להיות יסודי יותר. מכונה לניקוי ספות יכולה להיות פתרון מושלם עבור ספות שאינן קלות לניקוי. היא תאפשר לכם ספה נקייה לחג ולהמשך השנה.
שאר הבית – ניקוי האביב הוא כיף עבור אנשים מסוימים, אך אין להתבלבל עם ניקוי הפסח. כשאתה מנקה את הבית לפסח, יש לשים לב רק למקומות בהם משתמשים או מאוחסנים חמץ אכיל, מוצרים עשויים או פירורים משאריות מחיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמין ושיפון: המטבח, המזווה, המוסך וכו'. ברגע שננקה את כל הבית לקראת האביב, נוכל לעבור חדר אחר חדר ולנקות אותו בצורה יסודית ועקבית ללא החסרה של אף חדר.

ניקיון פסח

אולי תאהבו גם את