חיפוש

מעצבים את 2021 – עידן המעצבים מתקדם לקווים חדשים

בשנים האחרונות אבזור ועיצוב הבית התפתח מאוד והפך מלהיות מכורח פונקציונלי לאומנות של ממש.  אין כל ספקי כי מגמה זאת  תמשך לאורך כל שנת 2021 והעשור החדש שבפתח. אם גם אתם מעוניינים בבית מעוצב בקווים מודרניים אשר ישרה אווירה נעימה ומזמינה חשוב מאוד להשקיע מעט מחשבה בעיצוב. בעזרת תכנון נכון, הן דיירי הבית והן האורחים ייהנו מחלל מעוצב ומתקדם.

 

מה דרוש לעיצוב חלל מתקדם ומודרני?

אם נכנסתם לדירה חדשה או החלטתם לרענן את המראה של ביתכם הישן והאהוב אתם עשויים לחוש תחושה קלה של בלבול לנוכח המשימה הגדולה הניצבת בפניכם. על מנת להפוך את התהליך לפשוט יותר ולצלוח את המלאכה בהצלחה, כאשר ניגשים למלאכה של עיצוב סלון, חדר שינה, חדר רחצה, מרפסת או כל חלל מגורים אחר, יש לשים לב לשלושה אלמנטים עיקריים אשר איזון נכון שלהם יבטיח לכם ולבני ביתכם את חוויות המגורים המושלמת:

  1. חומרים – לאורך שנים רבות בחללי המגורים בישראל שלטו ביד רמה מספר מצומם ביותר של חומרים. בדרך כלל חומרים אלו התאפיינו בהיותם זולים וניתנים לייצור המוני כמו פורמייקה, או מסורתיים ועל כן נפוצים מאוד כמו במקרה של עץ טבעי כאשר הנפוץ מבינהם הוא עץ אורן. כיום מגוון הרהיטים המשווקים בחנויות העיצוב השונות הוא נרחב בהרבה ועל כן ניתן לרכוש פריטים אשר יוצרו בטכנולוגיות חדשניות ומחומרים פחות קונבנציונליים כמו למשל סוגים שונים של בטון וברזל יצוק.
  2. צבעים – אם בימים עברו הנטייה של אנשים הייתה לבחור רהיטים בצבעים כמה שיותר ניטרליים וכמה שיותר בהירים, כיום אנשים רבים מגלים הרבה יותר תעוזה. בחירת רהיטים בצבעים כהים ועמוקים תעניק לחלל תחושה של אלגנטית של עומק, וצבעים עזים וצבעוניים יוסיפו שמחה ועניין בכל חלל ועל כן מעצבים רבים אשר בוחרים גוונים נועזים יותר משפעים גם על הבחירות של המעצב החובב שפתאום מגלה ספקטרום נרחב של צבעים אפשריים מעבר ללבן המסורתי והסולידי או לבז' היבשושי.
  3. תאורה- אם בעבר ההשקעה בתאורה בבית הסתכמה בהחלפת נורה שנשרפה מידי פעם, הים מדובר בתורה של ממש. בשוק היום ניתן למצוא מגוון נרחב ביותר של גופי תאורה שעשויים אף ליצור בלבול מסוים בעת עיצוב הבית. לכן, בכדי להימנע מבלבול מיותר, כאשר ניגשים לבחור גופי תאורה לחלל מסוים בביתנו חשוב לזכור כי על מגוון גופי התאורה השונים לשרת שני פונקציות עיקריות:
  4. תאורה – באופן טבעי גופי תאורה נועדו בראש ובראשונה להאיר, ועל כן על סוג גוף התאורה, מספר הנורות שהוא יכול להכיל וההספק שלהם צריך להתאים לסוג החדר ורמת ההארה הנדרשת.
  5. אווירה – בנוסף להאיר, מקובל מאוד להשתמש בגופי תאורה לקישוט החלל ויצירת אווירה נעימה בחדר. גוף התאורה עצמו משמש לדקורציה והאור הנשפך ממנו משתלב עם מקורות האור האחרים בחלל ומכתיבים את האווירה הכללית של הבית.

בין אם אתם בוחרים גופי תאורה חדשים, את פלטת הצבעים שתאפיין את החלל שלכם או את סוג החומרים שיכתיב את האווירה, חשוב לקחת את הזמן ולמצוא את האיזון הנכון אשר יבטיח שתהנו מחלל מגורים איכותי לאורך זמן.

 

מטבח מעוצב

אולי תאהבו גם את