חיפוש

מהם סיכוני סייבר ומהו סקר סיכוני סייבר

אז מה היא בעצם אבטחת מידע ומה עלינו לדעת? סקר סיכוני סייבר לעסק ממפה עבורכם את כלל הסכנות השונות, סכנות הסייבר. בהתאם לגודל של הארגון, לאופיו, פריסתו הגאוגרפית ועוד, חברת אבטחת מידע תתאים משאבים מתאימים המגנים על בית העסק.

על ידי מיפוי נכון של נכסי המידע, ניתן להציף סיכוני סייבר שונים המסכנים את נכסי החברה או הארגון. לאחר סקר סיכוני סייבר ומיפוי, קל יותר לערוך תהליך של קבלת החלטות הקשורות בהגנת נכסי המידע של הארגון, בצמוד להקצאה של משאבים המגנים על אותם נכסים. חברת אבטחת מידע מומלצת תבצע מיפוי של כלל הנכסים הרלוונטיים לארגון, אך לא רק. במקרים מסוימים, ישנו גם הצורך לערוך ראיונות עם אנשים המחזיקים בתפקידי מפתח בארגון.

מנעול

 

אבטחת מידע בעסק

עולמנו הדיגיטלי רווי בסיכונים שונים, כולל פריצות וסיכוני סייבר שונים. בין אם מדובר בחברה קטנה או ארגון מאוד גדול, הסיכונים אשר אותו ארגון יעמוד בפניהם יהיו רבים, כך שהגנת סייבר היא הכרחית ברוב המקרים.

כאשר מדובר בחברות המחזיקות ברשותן נכסי מידע משמעותיים מאוד, או נכסי מידע הכוללים גם פרטי אשראי של לקוחות וקולגות עסקיות, לרוב יהיה צורך לשכור חברה חיצונית העוסקת בהגנת סיכוני סייבר שונים. חברות אלו ימפו עבור החברה את הנכסים השונים ואת הסיכונים, כך שיהיה ניתן למעשה להקדים תרופה למכה.

הגנת סייבר על העסק

יהיה אפשרי לטפל בסיכוני הסייבר השונים, עוד לפני שנגרם נזק כזה או אחר לארגון. על ידי הפעלת מערכים שונים להגנת סייבר, כמו למשל SIEM SOC, אפשרי לבצע ניטור נכון של תקיפות סייבר, וניתן להפעיל מערכים אלו על בסיס של משאב חיצוני וגם על בסיס משאבי הארגון.

כשמדברים על סיכוני סייבר ואבטחת מידע, חשוב להבין שלא רק ארגונים גדולים זקוקים להגנה. גם חברות ובתי עסקים קטנים מסתייעים בחברות אבטחת מידע, אפילו אם מדובר בחברת העוסקת בתחום של ארונות הזזה מעוצבים או תכשיטים, נעליים או בגדים.

סקר סיכונים של סייבר

כל עוד נכסי המידע בחברה מחזיקים במידע אשר עשוי להיות רגיש לחברה או ללקוחותיה, חובה להגן על אותם נכסים. גם במקרים בהם מדובר בחברה המנהלת סניף אחד בלבד, ישנו הסיכוי התמידי שאותה חברה תהיה חשופה לפריצות סייבר ולתקיפות.

במהלך סקר סיכונים של סייבר, מתבצע למשל המיפוי של תשתיות טכנולוגיות שונות, מיפוי של התהליכים בארגון, מיפוי של מאגרי המידע בארגון ועוד. נוסף על אלו, אם יש צורך, אז מתבצעים גם ראיונות עם אנשי מפתח שונים בארגון. יש לשים לב גם כי במקרים מסוימים, חברות וארגונים עשויים להיות חשופים לריגול תעשייתי המתבצע באמצעות מתקפות סייבר ופריצות. גם אם מתבצע בארגון ריגול תעשייתי "פיזי" (כמו למשל העסקה של מרגל תעשייתי שלא במודע), ניתן לבצע ניטור של הריגול באמצעות משאבים אשר מקצה חברת אבטחת מידע.

אולי תאהבו גם את