חיפוש

מהי פגיעה מסוג מיקרוטראומה? ומהן הזכויות שלכם?

לפי החוק הישראלי, תאונות דרכים מחולקות לשלושה סוגים: תאונות עבודה, מחלות מקצוע, דוקטרינת המיקרוטראומה.

כיום ישנם מומחים שטוענים שמיקרוטראומה היא משהו שנולד בבתי המשפט ולא שווה ערך לפגיעה כמו בתאונות עבודה.

אז מה היא פגיעת מיקרוטראומה ומה הזכויות המגיעות לכם?

 

מה היא פגיעת מיקרוטראומה

מיקרוטראומה היא כינוי לתאונה של עובד הנפגע פגיעה יחסית קטנה וזעירה, מכמה גורמים שונים, אך במצטבר המקרים נגרם נזק ממשי. בסופו של דבר פגיעה מיקרוטראומה מובילה לפגיעה ביכולת של העובד לעבוד כראוי. פגיעות מיקרוטראומה אינן צריכות להגרם באותה הדרך, אך הן צריכות להיות זהות במהותן, כלומר, שהפגיעות הללו צריכות להיות דומות אחת לשנייה והן פוגעות באזור ספציפי בגוף העובד.

 

איך פגיעה תוכר כפגיעת מיקרוטראומה

ישנן ארבעה תנאים שהפגיעה שלכם תוכר כפגיעת מיקרוטראומה:

  • הפגיעות או הפציעות הללו חוזרות על עצמן ובסופו של דבר הן יכולות לגרום לנזק מוחשי ויהיה חייב להיות קשר מוחשי בין הנזק שנגרם לפציעות הללו.
  • הפגיעות הנגמרות לעובד חייבות להיות עקב קשר עם סיבה מאוד ברורה, שהפגיעות הללו גורמות לפגיעה בכושר העבודה של העובד.
  • כאשר יש קשר בין פגיעת העובד לבין כושר עבודתו. הפגיעות הללו חייבות לחזור על עצמן לאורך זמן ויהיה ניתן לראות ולהוכיח בברור שמדובר בפגיעת מיקרוטראומה.
  • על העובד להוכיח שמדובר בפגיעת מיקרוטראומה על ידי פציעות ופגישות שחוזרות על עצמך מספר פעמים. הפציעות והפגיעות אמורות להיות קטנות, אך הן יהיו חייבות לחזור על עצמן מספר פעמים. על העובד יהיה להוכיח שמדובר בפגיעת מיקרוטראומה.

 

מיקרוטראומה ופסיקה בבית משפט

מיקרוטראומה זוכה להרבה מאוד ביקורת בבתי משפט ובפסיקה, זאת מכיוון שלא תמיד ברור איך ניתן להוכיח אותה. הפגיעה משתנה ממקרה למקרה ולכל מקרה יש נסיבות אחרות. נושא זה הוא מאוד מורכב משפטית ויהיה מאוד קשה להצביע על מקרים נסיבתיים ושאכן מדובר בפגיעת מיקרוטראומה. לכן מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מוסמך על מנת להוכיח שאכן מדובר בפגיעת מיקרוטראומה. משרד עורכי דין פייפר כהן הצליח להוכיח מספר רב של פעמים שאכן מדובר במקרה של פגיעת מיקרוטראומה וזיכה את העובדים במשפט הקשה הזה. אם אתם חושבים שאתם סובלים מפגיעת מיקרוטראומה, אל תחשבו פעמיים וקבלו ייעוץ משפטי שיוכל להנחות אתכם במשפט הלא פשוט הזה.

 

פיצויים והכרה

כמו תאונות עבודה, את הפיצויים וההכרה תוכלו לקבל מהמעסיק שלכם עקב רשלנות, ממוסד ביטוח לאומי או מחברות הביטוח. לעיתים רבות מוסד ביטוח לאומי נוטה לדחות תביעות של מיקרוטראומה, במקרה כזה, יש להגיש ערעור לבית הדין האזורי לעבודה. חשוב לציין שכל פנייה לתביעה זו צריכה להיות תחת תמיכה של מומחה רפואי שחוות הדעת שלנו לעיתים תכריע.

 

בואו נסכם

פגיעת מיקרוטראומה היא פגיעה שאינה זוכה להכרה רבה בבתי משפט ובביטוח לאומי. לכן, אל תבזבזו זמן ופנו לעורך דין על מנת למקסם את הסיכויים שלכם.

 

מאזניים

אולי תאהבו גם את