חיפוש

לקראת גירושין? דעי את החוק!

גירושין הוא הליך מורכב וקשה לכל הצדדים המעורבים. אולם, עליך לדעת כי ניתן להקל על המצב בעזרת הבנה מוקדמת של התהליך. ככל שתגיעי מוכנה יותר כך הסיכויים שתצלחי את זה בקלות יחסית גבוהה יותר. במאמר זה ניתן לך מספר עצות חשובות לפני כניסתך להליך.

 

תכנון מוקדם

השתדלי להתכונן כמה שיותר זמן מראש, הכיני "תיק גירושין", הרבה לפני שבעלך יודע שאת רוצה בגירושין. דבר זה ייתן לך נקודת פתיחה טובה יותר, תגיעי מוכנה ורגועה להתמודדות מולו. קחי בחשבון כי במידה ובעלך ידע כמוך בשלב מוקדם כי את מעוניינת בגירושין, הוא יפנה בעצמו לעורך דין, יחל בהגשת תביעות וכו'. יתרון ההפתעה יאפשר לך לסיים את ההליך בצורה מהירה וטובה יותר. כמובן, שאם את חושדת שבעלך מתכנן לפתוח בהליך גירושין, עדיף לך להיות הראשונה ולא לחכות להליכים שהוא ינקוט מולך.

 

בלש פרטי

לא בכל הליך גירושין יש צורך בעבודתו של הבלש הפרטי, אולם במידה ואת חושדת כי בן זוגך בוגד בך או כי הוא מסתיר נכסים, מומלץ לשכור את שירותיו של הבלש על מנת שזה יחשוף את כל מה שבעלך מסתיר ויכול לעזור לך. אולם, שימי לב כי פעולת הבלש חייבת להיות בהתאם לחוק, ודאי עם הבלש כי כל פעולותיו חוקיות ושאין בכוונתו לבצע עבירה פלילית במהלך החקירה. בנוסף, אל תתפתי להשתמש במידע אותו השגת באמצעות הבלש כדי לאיים על בעלך, שימוש במידע בשביל לאלץ אותו להיכנס לרצונות שלך, יכול להיות גובר בעבירת סחיטה.

 

בדקי את זכויותייך

הדבר החשוב ביותר הוא שהחל מהרגע בו את יודעת כי פנייך להליך גירושין, בחרי לך עורך דין מקצועי, https://liatfaigel-law.co.il/שירותי-המשרד/משפחה שיבצע סקירה של המצב המשפטי שלך, יסביר לך מה החסרונות ומה היתרונות ויכין אותך לכל תרחיש אפשרי. ייעוץ כזה יבהיר לך מה הן זכויותייך וחובותייך בהליך הגירושין, הן כלפי בעלך והן כלפי הילדים. בנוסף, תקבלי ייעוץ המתייחס למזונות הילדים, המזונות המגיעים לך, חלוקת הרכוש, פירוק שיתוף הדירה במידה וישנה, משמורת, חובות משותפים, אלימות ועוד.

 

הקדמת בעלך

במידה ויש לך סיבה טובה לחשוב כי בעלך עומד להגיש תביעה ראשון, עשי כל מאמץ על מנת להגיש את התביעה לפניו. ככלל, עדיף לא להגיש תביעה שלא לצורך אשר עלולה לגרום להחמרת המצב. אולם, במידה ולא תגישי את התביעה ראשונה את עלולה למצוא את עצמך במקום גרוע יותר. מי שמגיש את התביעה ראשון, בעצם בוחר איפה ההליך הולך להתקיים, מה שנקרא "מרוץ הסמכויות", הבחירה תהיה בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה. התייעצי עם עורך הדין שבחרת איפה בהתאם למצבך עדיף לך לתבוע, לעיתים דווקא בית הדין הרבני יהיה עדיף.

בדקי את זכויותייך

אולי תאהבו גם את