חיפוש

למה כדאי לתכנן מראש נקודות חשמל?

אם אתם בדיוק בשלבי בנייה חדשה או שיפוץ, המאמר הזה בשבילכם. המטרה היא להפוך את החיים שלכם להרבה יותר חסכוניים בחשמל, וכמובן הרבה יותר נוחים. תכנון ומיקום נקודת החשמל היא בהחלט החלק המרכזי בתכנון מערכת החשמל הביתית. כדאי מאוד שתחשבו על הדברים הללו מראש, על מנת שתוכלו ליהנות מנוחות מרבית כשהבית יהיה מוכן.

 

מיקום השקעים

בדרך כלל, התקנת שקעי חשמל היא החלק המרכזי בתכנון מערכת החשמל הביתית שלכם. לגבי מכשירי החשמל הגדולים שברשותכם – כמו המקרר, המזגן ומכונת הכביסה, כדאי שתתכנו מראש כך שהשקעים יותאמו אליהם.

מיקום השקעים בסלון הוא כמובן גמיש יותר מאשר באמבטיה או במטבח, נצלו זאת על מנת להתאים את השקעים לצרכים שלכם. אנו ממליצים להתקין חמישה או שישה שקעים באזור הטלוויזיה, לצרכים עתידיים או על מנת לבטל את הצורך בניתוק מכשיר וחיבור מכשיר אחר בכל פעם.

מיקום המכשירים החשמליים במטבח כנראה ישפיע על מיקום השקעים, בנוסף לשקעים המיועדים לתנור או למקרר, אנו ממליצים להתקין שקע נוסף מתחת לכיור, לטובת גורס אשפה או מדיח כלים, שאולי תרצו להתקין בהמשך.

 

מה לגבי חדר השינה?

הגובה הסטנדרטי להתקנת שקעים הוא בין 40 ל – 40 סנטימטר מהרצפה. אנו ממליצים לכם להגביה מעט את גובה השקעים בחדר השינה, לגובה של 50 סנטימטר או יותר, כך שהם יהיו מעל לגובה של השידה שלצד מיטתכם.

 

הוסיפו שקע כוח

שקע כוח, הוא שקע שמעביר חשמל מלוח החשמל אל מכשיר חשמל ספציפי. לכן כדאי שתתאימו את שקעי הכוח למכשירי חשמל כבדים. מטרתו של שקע הכוח היא למנוע נפילת מתח בבית כולו, או לחילופין באזור מסוים. במידה והחשמל ייפול באזור מסוים, רק המכשירים שמחוברים לאותו אזור יחדלו מלפעול.

כן נציין כ התקנת שקע כוח דורשת נתיחים עבים יותר, חציבה במקרים מסוימים, ותכנון ספציפי הרבה יותר.

 

אמצעי זהירות

באזורים הנגישים לילדים ובחדרי השינה שלהם, אנו ממליצים לכם להתקין שקעים מיוחדים עם מכסה או תריסים פנימיים. ישנו פתרון יעיל נוסף, והוא שימוש בפקק מיוחד שמטרתו לחסום את השקעים החשמליים הנגישים ולמנוע מילדים להכניס אביזרים לשקע.

בנוסף, ישנו כיסוי מיוחד שאפשר לכסות עמו שקע חשמלי, פתרון מעולה לשקעים שממוקמים בקרבת מקור מים כמו שקעים באמבטיה או שקע על השיש במטבח. הכיסוי יגן על השקעים מפני המים.

 

ומה לגבי תאורה?

אנו ממליצים לכם להתאים מתג לכל גוף תאורה. הפתרון בהחלט נוח ויאפשר לכם הדלקה וכיבוי גופי תאורה משני מוקדים שונים, לדוגמא – בכניסה לחדר ובקיר שליד מיטתכם. חשוב לציין, שאמנם פתרונות תאורה בהחלט מוסיפים לנוחות שלכם, אך מדובר בהוצאה נוספת, ולכן כדאי שתדעו שתוכלו לדחות את ההתקנה למועד מאוחר יותר שכן לא מדובר בעבודה מורכבת מדי.

לסיכום, אם תתכננו נכון את מערכת החשמל בביתכם החדש, תיהנו רמת חיים גבוהה הרבה יותר ובנוסף, מחסכון בהוצאות החשמל.

יד מחזיקה נורה

אולי תאהבו גם את

שטיח בחדר
מה זה שטיח שאגי?

ישנם שטיחים המתאימים במיוחד לסלון, כאלה המתאימים לחדר ילדים וכאלה המתאימים למקלחת. ישנם גם שטיחים שלא משנה היכן נמקם אותם, באיזה צבע ובאיזה צורה נבחר

קראו עוד »
כריות ושמיכה
חדר שינה לזוג צעיר

חדר שינה הוא מקום בו זוגות מבלים את זמנם יחד בבתים. לכן, בעת עיצוב וקישוט חדר שינה לזוג צעיר, חשוב מאוד לוודא שחדר השינה שלכם

קראו עוד »