חיפוש

טור דעה – כך ניתן להשיג תוצאות חיוביות בכל הנעשה

כדי להשיג תוצאות חיוביות בכל הנעשה, צריך עבודה יומיומית, עם הרבה סבלנות וכוונה אמיתית.

בנוסף, יש צורך גם בחשיבה חיובית, העוזרת לנו לקבל את עצמנו ואת המגרעות שלנו, ללא שיפוטיות.

 

פריטת המטרה לצעדים

ראשית, יש צורך לזהות, מהי המטרה אותה רוצים להשיג, רצוי לבחור מטרות החשובות  לכם ולא לסובבים אתכם. רצוי לפרוט את המטרה ליעדים, ובכל פעם לעשות צעד אחד קטן לכיוון המטרה. שינוי דרסטי בחיים, ללא מחשבה וללא פרוק לצעדים, עלול להוביל למשבר.

לדוגמה: אדם המפסיק לעשן ביום אחד, או המחליט לרעוב כדי לרדת במשקל, עלול לחזור במהרה להרגליו הישנים, כיוון שיש קושי רב בוויתור דרסטי על הרגל, בעיקר כזה ממנו נהנים. לעומת זאת, תהליך ארוך ומבוקר, עם מחשבה חיובית ומיקוד במטרה, בעזרת חלוקתה לצעדים קטנים, הופך את הדרך לפחות מאיימת ואפשרית. אדם שיבחר בדרך הארוכה יותר, יגיע במהרה למטרתו, ואף יעצים תחומים אחרים בחייו, על הדרך.

 

מטרה מדידה

כדאי לבחור מטרה הניתנת למדידה, כזו שניתן לכמת בזמנים ושניתן לבסוף, גם לבדוק בה את מידת ההצלחה. ניתן אף לקבוע יעד ברור, לדוגמה: הפסקת עישון תוך 3 חודשים – כך בכל יום, נעשית הפחתה של 2 סיגריות.

 

חוזקות

לאחר ההחלטה על המטרה וחלוקתה ליעדים, מגיע שלב בו יש לחלק מהאנשים קושי –ההסתכלות פנימה. מבט פנימי זה, נועד כדי לזהות מהם החוזקות שלנו, על מנת שנוכל להשתמש בהן, לביצוע המטרה. שלב זה חשוב ביותר, להבנת החוזקות וכדי שנוכל להתמיד ולהגיע למטרה. בשלב זה, ההשוואה לאחרים אינה תורמת דבר, לכן חשוב להתבונן במי שאנחנו, באופן מציאותי.

 

שינוי הרגלים

פעולות שאנו חוזרים עליהן, הופכות לטבע שני, בהתחלה צריך אומנם לזייף אותן, אך אט אט הן הופכות לדרך חיים. באופן זה, ניתן לשנות את ההרגלים הרעים שלנו, ולהתחיל לעשות שינויים קטנים כדי להפסיק אותם, ובנוסף, לאמץ או לחזק את ההרגלים הטובים.

 

ריכוז במטרה

המטרה הנבחרת, צריכה להיות לנגד עינינו כל הזמן, מבלי לאפשר לרעשים מסביב, להשפיע על הדרך שהצבנו לעצמנו, כדי להגיע אליה. תרגול מדיטציה יומית של מספר דקות, יכול לעזור להגיע לשקט פנימי.\

 

כוונה אמיתית וסבלנות

חייבת להיות כוונה אמיתית, במטרה שהצבנו לעצמנו. המחשבה החיובית, עוזרת לנו לחשוב שנצליח להגיע ליעדנו. אולם יש גם צורך בסבלנות ואורך רוח, ולא להתייאש עם כל מהמורה.

 

לסיכום

כדי להשיג תוצאות חיוביות בחיים, יש צורך לזהות תחילה, מהי המטרה אותה רוצים להשיג. לאחר מכן, רצוי לפרוט את המטרה ליעדים, ובכל פעם לעשות צעד אחד קטן לכיוון המטרה. השלב הבא הוא מבט פנימי, הנועד לזהות מהם החוזקות שלנו, על מנת שנוכל להשתמש בהן, לביצוע המטרה. במקרה הצורך https://www.helenasimhi.co.il.

אולי תאהבו גם את