חיפוש

מה זה טבעת אירוסין וינטאג'

אחת התופעות המאפיינות תחומים רבים בחיים האנושיים, הינה סוג של מעגליות וחזרות מפעם לפעם לאופנות שהיו נהוגות בעבר. כאשר מדובר בביגוד, קורה לא אלת שאופנה שהייתה נהוגה לפני כמה עשורים, חוזרת בגדול ולמשך זמן מה הופכת לטרנד המוביל. דבר דומה יכול לקרות בעיצוב דירות ובתים, במוזיקה ובתחומים רבים נוספים. אותו הדבר בדיוק יכול לקרות כשמדובר בתכשיטים או טבעות.  האופנה החוזרת על עצמה מעת לעת נקראת וינטאג' וטבעת ישנה המחדשת ימיה כקדם, או טבעת חדשה המעוצבת בצורה דומה למה שהיה מקובל לפני כמה עשרות שנים, נקראת טבעת וינטג'. מדוע קורה כל כך הרבה פעמים שתכשיט או פריט לבוש חוזר לאופנה אחרי שנים רבות? מה זה אומר למעשה על הבדלי הדורות? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

 

איך קורה שאופנה חוזרת שוב ושוב

חיפוש במילון רגיל או מילון אינטרנטי, מחזיר את התוצאה האומרת כי אפנת וינטאג' היא אופנה המתבססת על לבוש או מוצרים ישנים מהעבר. ואכן, כפי שכבר הוזכר לעיל, קורה לא אחת שאופנת לבוש או ריהוט חוזרת על עצמה בצורה מעגלית. גם תכשיטים, למרות העובדה שהם שומרים על הערך הכספי שלהם, עוברים תהליך של יציאה מהאופנה וחזרה אליה. התחום שבו הדבר בולט מאד הוא דווקא הטבעות. נכון להיום ניתן לראות ברחובות נשים העונדות טבעות שנראה כאילו הגיעו לאצבע שלהן היישר משנת 1948. עם זאת, הטבעות הללו משתלבות יפה מאד בנוף הכללי, ונראות טבעיות לגמרי גם לזמננו. ואכן, שנת 2019 מלאה בחתנים מיועדים שרכשו עבור הנשים המיועדות שלהם טבעת שנראית כאילו ניתנה להם במתנה על ידי סבתא רבא שלהם. מדובר בטבעות עשירות וגדולות, משובצות יהלומים ומרשימות באופן הטוב והנפלא ביותר.

 

וינטאג' והבדלי הדורות

טבעות אירוסין וינטאג' הן בגדר תופעה, המצביעה למעשה על דבר אחד: למרות הקדמה הטכנולוגית ולמרות ההבדלים העמוקים בין הנוער של היום לנוער שלפני שבעים שנה, יש דברים שלא משתנים. אנשים מתגעגעים לטעם של פעם, לבגדים של פעם ולמוזיקה של פעם. אבל ההבדל הוא שבניגוד לדורות הקודמים, דורות שהמוטו שלהם היה מרדנות כנגד כל מה שההורים שלו סימלו, הדור הצעיר של היום איננו מהסס לקחת ולאמץ דברים טובים שהיו שייכים לדורות קודמים. עם זאת, הוא בהחלט לא מהסס להיפטר כלאחר יד מכל דבר שלא נראה לו מתאים ולא תואם את תפיסת העלם והעדפות שלו. טבעת אירוסין וינטאג' ואופנת וינטאג' בכלל, פירושן שימוש בטעם של פעם בביגוד, בריהוט ובתכשיטים, יחד עם טוויסט קטן בעלילה שהופך אותם לכל כך דומים ולכל כך שונים בעת ובעונה אחת. ייתכן גם שהדמיון האנושי מוגבל באופן מסוים, ומה שאנשים מבוגרים תופסים כחזרה לעבר, נתפס אצל הצעירים כצעד ענק לעתיד.

טבעות על האצבעות

אולי תאהבו גם את