חיפוש

בואו נדבר על זה – חשיבות שיח על מקרה של תקיפה מינית

תקיפה מינית מהווה מקרה מורכב, כאשר המותקף או המותקפת יעמדו בפני קושי להתמודד עם האירוע והשלכותיו.

כחלק מתהליך השיקום ועל מנת להבין מצד הנפגע או הנפגעת איך הם רוצים להתייחס לנושא ועל מנת לשקם את חייהם, מומלץ לדבר על כך.

 

התייעצות עם עורך דין

נפגעה או נפגעת שעברו תקיפה מינית, יכולים להתייעץ על כך עם עורך דין. שיחה עם עורך דין מומחה בתחום יכולה לסייע להם להבין מהן האפשרויות העומדות בפניהם לאחר התקיפה, הן במישור הפלילי והן במישור באזרחי. בנוסף, עורך דין מומחה יוכל להסביר על השלבים העומדים בפניהם, איך נראה התהליך ומורכבותו. התייעצות מוקדמת יכולה לסייע לנפגעים להיות מוכנים לקראת האתגרים העומדים בפניהם וכן לקבל החלטה הנכונה עבורם. למידע נוסף ופרטים בנושא, ניתן לפנות לעורך דין דורון ויינרייך אשר מתמחה בתחום עבירות המין ויוכל להכווין ולסייע.

 

הכרה באירוע, מניעת הדחקה

דיבור על תקיפה מינית שחווה נפגע, מעבר ליעילותו בסיוע לנפגע בנושאים משפטיים, יכול לסייע לנפגע גם בעיבוד האירוע ולמנוע ממנו הדחקה. הדחקה מגיעה כתגובה פוסט טראומטית לאירוע, כאשר ישנו קושי בקבלת המצב. ככל שנפגע או נפגעת ידברו על כך יותר, כך ההכרה באירוע תהיה מובהקת יותר וכן יוכלו לעבד בצורה טובה יותר את מה שקרה.

 

לא להישאר לבד

נפגע או נפגעת שחוו תקיפה מינית עלולים להרגיש בודדים, מעבר לתחושות קשות נוספות שיחוו. דיבור על תקיפה שהתרחשה יכול לסייע רבות בהפגת תחושת הבדידות, במיוחד כשמדובר בדיבור על כך עם הסביבה הקרובה – חברים טובים ומשפחה. יידוע הסביבה הקרובה לא רק שעוזר לנפגעים להרגיש כי אינם לבד, גם יסייע לסביבה להבין את מצבם, להתחשב בכך ולהציע עזרה. עזרה וליווי מצד הסביבה הקרובה יכולים להשפיע בצורה ניכרת בתהליך השיקום אצל הנפגעים לאחר אירוע התקיפה. בנוסף לכך, יוכלו להרגיש עטופים ומוכלים, מה שחשוב ביותר באותם רגעי התמודדות מורכבים.

 

הסתייעות באנשי מקצוע

דיבור ושיתוף תקיפה מינית כדאי שיהיה גם עם גורמי מקצוע. גורמי המקצוע יוכלו להציע טיפול נפשי וסיוע בהתמודדות עם התקיפה ועם בניית חיים אחרי התקיפה. נפגעים אחרי תקיפה מינית יחוו לרוב פגיעה בנפש וקושי בהתמודדות. יש מגוון סוגים של טיפול לאחר תקיפה מינית כך שכל אחת ואחד יוכלו למצוא את הטיפול המדויק עבורם. במסגרת הטיפול יוכלו לקבל כלים להתמודדות נפשית, ומרחב בו יוכלו לפרוק את תחושותיהם ואת שעבר עליהם.

 

לדבר על זה כחברה

חשוב לדבר על מקרי תקיפות מיניות גם במובן חברתי. כיום מתנהל שיח רישתי ותקשורתי רחב להעלאת המודעות לנושא של תקיפות מיניות. השיח הרחב סביב זה, לא רק שמעלה מודעות לנושא, אלא מאפשר גם מרחב בטוח יותר לשיתוף חוויות של תקיפה מינית. ההכרה החברתית יכולה לסייע לנפגע או לנפגעת בעצמם אבל גם תסייע לחברה כולה.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את