חיפוש

עו"ד אורי גילת מפרט – מהם 5 הפעולות החשובות כדי להשיג הסדר חוב מוצלח!

הסדר חוב הוא הליך מורכב ולא פשוט. ההליך דורש התמודדות כלכלית קשוחה וסיטואציות אישיות לא פשוטות. לכן יש חשיבות לבצע מהלכים נכונים שיהיה בהם ממש בכדי להגיע אל השגת הסד חוב בצורה הטובה ביותר האפשרית.

 

הכרה במצב

כאשר אדם נקלע לסבך של חובות שאין לו יכולת לראות את סוף הדרך. יש חשיבות גדולה לכך שהוא יעשה את השינוי המחשבתי הדרוש על מנת להכיר במצבו. הליך של הסדר חוב הוא הליך לא פשוט כפי שמסביר עורך דין אורי גילת – בעל ניסיון מוכח בהסדרי חובות.

האדם המצוי במצב זה חייב להיות כנהעם עצמו ולהיות מוכן לתהליך הכואב מאד מצד אחד ותהליך ארוך וחשוף מצד שני. היתרון הברור של ההליך הוא בנקודת הסיום שלו, אך נקודת ההתחלה חייבת להיות כזאת שבה החייב מכיר את הבעיות, מודע להם ומוכן להתמודד איתם.

התמודדות כלכלית קשה

 

הכנת כל החומר הנדרש

על מנת להגיע מוכן להסדר חוב בתנאים האופטימליים האפשריים בהתאם למצב של החייב מומלץ לו להיות מוכן עם כלל הנתונים והמידע הרלוונטיים להסדר החוב. כל פרט מידע שיהיה ידוע, יסייע בקיום הסדר נוח יותר, הסתרת מידע או אי ידיעה עלולים לגרום לבעיות בשלב מאוחר יותר. בין החומר הדרוש לטובת קיום הסדר כדאי להציג את החומרים הבאים :

  • היקף החובות כולו. סכומים, כמות הנושים וההתחייבויות השונות הקיימות.
  • פרטי חשבון הבנק של החייב. מצבו של החשבון, תוכניות חיסכון, קרנות השתלמות וכל הקשור בכך.
  • נכסים שבראשות החייב, דירות, עסקים וכל מה ששווה סכומים שיכולים לסייע בהסדר החוב

 

פניה לעורך דין

נדוש ככל שטיעון זה יכול להישמע, לגשת להסדר חוב ללא שירותי ליווי ויעוץ מעורך דין מומחה, משול להתאבדות. ההליך המתבקש בהסדר חוב הוא הסדר משפטי לכל דבר ועניין. ההליכים בו נקבעים על פי סדרי דין נוקשים וחשוב מאד לעמוד בהם.

ההליך של הסדרי חוב מתבצע מול נושים שלא מביעים אמפתיה יתרה, הם רוצים את כספם, כך שמי שיבחר לגשת להליך של הסדר חוב ללא עורך דין עושה טעות גדולה. עורך דין אורי גילת – בעל ניסיון מוכח בהסדרי חובות מסביר שתפקידו של עורך הדין בהליך הסדר החובות הוא בעל חשיבות עצומה ואינו ניתן להחליפו.

הכנה

 

בקשה מטעם החייב

על מנת להשיג הסדר חוב טוב ככל האפשר יש ממש בקביעה שטוענת שמי שיפעל ראשון יוכל להנות מתנאים נוחים יותר. כאשר הנושים הם אלו שעטים על החייב לבקש את כספם, החוק לצידם, ההיגיון הבריא לצידם ולכן הם ידרשו את החב שלהם בצורה המהירה ביותר האפשרית. לכן אם החייב יבין את מצבו ויהיה זה אשר יזום את ההליך, תוך בקשה להפחתת סכום התשלום יש סבירות גבוהה יותר שהנושים או הבנק יסכימו להסדר נוח יותר עבור החייב.

 

הוכחת רצינות

הוכחת רצינות משמעה היא שהחייב ישלם את החובות שלו בצורה סדירה ולפי המוסכם, גם לפני ההסדר. במידה והחייב יוכיח לנושים שיש לו היכולת, הרצון והנכונות לשלם בזמן, בהחלט אפשרי הדבר שהנושים ושאר בעלי החוב יהיו מוכנים להגיע להסדר טוב יותר עבור תשלום החוב. בנוסף לכך, בית המשפט בבואו לאשר את ההסדר עצמו יראה בהוכחת הרצינות כנקודת זכות.

פנה לעורך דין

אולי תאהבו גם את