חיפוש

הייתי מעורב בקטטה בכביש – מה הצעד הבא הנכון?

לצערנו, כמו בכל מקום גם בכביש קורות קטטות ותאונות וגם שם אין אחד מאתנו שלא היה עד או לקח חלק באיזו תאונה או קטטה לא נעימה בכביש. במקרים כאלה, שבחלקם עשוי להיות גם עניין והשלכות פליליות וכלכליות, כדאי לדעת לפעול באופן האחראי והנכון שידאג לכם ולזכויותיכם ובה בעת ינהל את האירוע באופן הנכון ביותר.

להיות מעורב בקטטה או בתאונה, זו חוויה לא נעימה במיוחד ומלחיצה, במיוחד כשהשלכות משפטיות וכלכליות מסוימות עומדות על הפרק. לכן מומלץ מאד להימצא בדרכי הפעולה ולהבין את השלכות הסיטואציה. לשם כך, לפניכם כל מה שצריך לדעת על הצעד הבא הנכון בעת מעורבות בקטטה בכביש.

 

לאחר קטטה בכביש או כל גרימת נזק ותאונה שהיא – מה מומלץ לעשות?

במידה והתנהלה בכביש קטטה או תאונה או כל אירוע בו ישנם נפגעים או השלכות מסוימות, מומלץ להבין את הפעולות שיש לבצע מיד לאחר המקרה, כדי למצות את זכויותיכם ולנהל את הסיטואציה במסודר וכראוי. לפניכם מספר פעולות המומלצות לביצוע לאחר אירוע בכביש:

 

הזעקת כוחות חירום

בעת האירוע ולאחריו, יש לבדוק את המקום בו אירעה הקטטה או האירוע ולבדוק אם ישנם נפגעים. יש להתקשר לכוחות הרלוונטיים – משטרה, מגן דוד אדום. אלה יבקשו ממכם להסביר את השתלשלות האירועים ומיקומם ויגיעו למקום. במידה וישנם נפגעים קשים מומלץ לא להזיזם אלא להמתין לכוחות מגן דוד אדום, כיד לא להחמיר את מצבם.

מומלץ גם כן לא להזיז את הרכב ולהשלים  את הזירה כפי שיהא עד להגעת הכוחות ובחינת הסיטואציה על ידם. במקרים בהם יש השלכות פליליות או רצון לתבוע ולערב עורך דין, מומלץ לפנות להתייעצות כדוגמת www.plili.org.il.

 

החלפת פרטים עם המעורבים באירוע

בעת אירוע או קטטה בכביש חשוב מאד לקחת פרטים מכל המעורבים וכן מעדים כדי לדווח לערוצים הרלוונטיים בהתאם לנזק שנגרם – בין אם לחברות הביטוח במקרה של פגיעה ברכב ובין אם פגיעה גופנית.  בנוסף מומלץ לקחת פרטים לכל מקרה שכן ייתכן ותרצו להתלונן או לנקוט בתהליכים מסוימים כנגד המעורבים בקטטה.

כדאי לשים לב ולבקש את כל הפרטים הרלוונטיים –  שם, תעודת זהות, מספר רישיון, כתובת ומספר טלפון. כדאי לקחת גם פרטי ביטוח של המעורבים בקטטה, פרטים על ביטוח חובה וביטוח מקיף וכן מומלץ לרשום או לצלם גם את פרטי הרכבים המעורבים.

 

כלל אצבע בכל קטטה או תאונה בכביש – תיעוד והנצחת האירוע וממצאיו

כלל זה הינו כלל כה חשוב ויקר ערך בכל הקשור בקטטות או תאונות בכביש. זכרו גם באותה בעת וגם לאחר האירוע להנציח כמה שיותר ולתעד את האירועים. זאת מאחר וכאשר הקטטות או התאונות מגיעות לבית משפט, לרוב קשה להוכיח מה קדם למה ומה הלך האירוע.

בעזרת תיעוד האירועים תוכלו להגן על עצמכם בעת תביעה פלילית או כל תביעת ביטוח. מומלץ לצלם כל דבר שהיה קשור בתאונה – המעורבים ורכבם, האזור, הנזק שנוצר לאוטו ולסביבה וכו'.

אישה מתקשרת בנייד על רקע מכוניות שעברו התנגשות

אולי תאהבו גם את