חיפוש

אל תקנו דוד לפני שתקראו את המאמר הזה

דוד מים הוא אחד הדברים החיוניים ביותר שתוכלו לקנות לביתכם. הוא זה שדואג לכך שתהיה לכם אספקה של מים חמים לאורך כל ימות השנה – החל מימי הקיץ בהם הדוד מנצל את אנרגיית השמש כדי לחמם את המים (וכך חוסך לכם כסף בחשבון החשמל), ועד תקופת החורף המעוננת והסגרירית שבה אמנם אין שמש, אך בזכות הדוד עדיין תוכלו להנות ממים חמים.

 

דוד שמש

דוד שמש הוא סוג הדוד הנפוץ ביותר בישראל. מזג האוויר במדינה שלנו הוא לרוב קיצי ושמשי (גם בחורף ייתכנו ימי שמש), ולכן השימוש דוד שמש הוא חסכוני בכסף ובאנרגיה.

דוד השמש מורכב ממיכל האגירה ומקולט שמש ברזל (אך לעיתים הוא יכול להיות עשוי גם מנחושת). בקולט השמש ישנם חיישנים שתפקידם, כפי שמרמז שם הרכיב, לקלוט את אנרגיית השמש – ולהפוך אותה לאנרגיית חום.

בדודים רבים בארץ ישנו שילוב בין דוד שמש ודוד חשמל – כאשר דוד החשמל נועד בעיקר לחודשי החורף, בהם לא ניתן לנצל את אנרגיית השמש על מנת לחמם את המים.

 

דוד חשמל

דוד החשמל, כפי שציינו קודם לכן, נועד כדי לחמם את המים במצבים בהם דוד השמש לא יכול לעשות זאת (כאשר אין שמש שזורחת בחוץ).

דוד החשמל מורכב, בנוסף למיכל האגירה עצמו, ממספר רכיבים חשמליים שנמצאים בתוכו – גוף החימום שאחראי על הרתחת המים, תרמוסטט (מד חום) שתפקידו לוודא כי טמפרטורת המים לא עולה מהמידה הרצויה, מאיץ חום ופלאנג' (שבו מורכבים הרכיבים החשמליים והוא שומר עליהם מפגעי מזג האוויר ומנזקים שונים).

 

דוד גז

דוד גז הוא סוג הדוד הכי פחות נפוץ בישראל, וגם היקר ביותר – אך גם היעיל ביותר בחימום המים. מנגנון החימום פועל על ידי הדלקת להבת אש כאשר פותחים את ברז המים החמים. הלהבה מחממת את המים תוך שניות ספורות, כך שלא תצטרכו להמתין לחימום המים כמעט בכלל.

 

התאמת גודל הדוד למספר המשתמשים

כאשר אתם קונים דוד מים, חשוב לקנות דוד המתאים בגודלו למספר הנפשות בבית. למשל, דוד חשמל בנפח של 30 ליטר מתאים לשימוש של אדם אחד בלבד, ואילו דוד בנפח של 150 ליטר (שהוא נפוץ ביותר בישראל) מתאים למשפחה בת חמישה נפשות.

 

התקנה או תיקון של דוד – באמצעות טכנאי מוסמך

ההמלצה הרווחת היא שהתקנה או תיקון של דוד המים שלכם צריך להיעשות בידי טכנאי דודים מוסמך ומקצועי, על מנת לוודא כי לא נגרם כל נזק לדוד או לדיירי הבית. תיקון דוד בצורה רשלנית עשוי להוות סכנת חיים של ממש, ולגרום להתחשמלות או לנזק בלתי הפיך לדוד עצמו.

חשוב לוודא כי בעל המקצוע שהזמנתם אכן מוסמך ועבר הכשרה מתאימה, כדי להיות בטוחים שהשימוש בדוד הוא בטיחותי.

 

דודים

אולי תאהבו גם את

שטיח בחדר
מה זה שטיח שאגי?

ישנם שטיחים המתאימים במיוחד לסלון, כאלה המתאימים לחדר ילדים וכאלה המתאימים למקלחת. ישנם גם שטיחים שלא משנה היכן נמקם אותם, באיזה צבע ובאיזה צורה נבחר

קראו עוד »
כריות ושמיכה
חדר שינה לזוג צעיר

חדר שינה הוא מקום בו זוגות מבלים את זמנם יחד בבתים. לכן, בעת עיצוב וקישוט חדר שינה לזוג צעיר, חשוב מאוד לוודא שחדר השינה שלכם

קראו עוד »