חיפוש

אירועים ופסטיבלים בקפריסין

האי קפריסין הוא אחד מאתרי הנופש האיכותיים ביותר באזור המזרח התיכון, והקרובים ביותר לישראל. כיוון שכך, הפך האי רווי ההיסטוריה הזה לאחר מאתרי הנופש המקובלים ביותר, הן בקרב תיירים ישראלים במחפשים נופשים כשרים למהדרין והן בקרב נופשים אירופים, המעוניינים בחופשה רווית שמש, ים , אוכל איכותי ואווירה טובה. מה הופך את האי קפריסין לכל כך אטרקטיבי לנופשים מכל רחבי העולם בכלל ומישראל בפרט? אילו אירועים ופסטיבלים בקפריסין עשויים להוות אטרקציה תיירותית של מש? כל התשובות בהמשך המאמר.

אנשים שמחים

קפריסין – אי של חופשה אולטימטיבית

כל ישראלי יודע, שארץ ישראל מהווה נקודת מפגש אולטימטיבית בין תרבויות, ושאלפי שנים לפני הספירה הנוצרית, כבר התקיים כאן עם בעל אמונה מונותיאיסטית, שברבות השנים התפשטה לכל עבר. ואולם רק מעטים בעולם בכלל ובישראל בפרט, מכירים ומודאים להיסטוריה הארוכה של האי קפריסין. ההיסטוריה של האי המעניין והרב גוני הזה, מתחילה כבר בתקופה הפרהיסטורית, ועוברת כחוט השני דרך התקופות החשובות בהיסטוריה של המזרח התיכון והים התיכון כאחת. האי נכבש פעמים אין ספור, השתחרר וחזר ונכבש. בתקופות מסוימות היה האי הזה מקור לעושרן של אימפריות, ובאחרות קיים קשרי מסחר עם המדינות והאימפריות החזקות ביותר.

עם תום הכיבוש הבריטי, הפך האי קפריסין לאחד המקומות הנפלאים ביותר לבילוי חופשה. הנופים שלו, יחד עם השקט הפסטורלי וחופי הים היפים, וביחד עם הקרבה היחסית שלו לאירופה ולישראל, הפכו אותו ליעד אטרקטיבי לחופשה. (להתראות טורקיה, שלום קפריסין)  טיסה לקפריסין איננה ארוכה הרבה יותר מאשר טיסה לאילת, וניתן לבלות בה חופשה נפלאה וקסומה. בנוסף לאתרי הנופש של האי הנפלא הזה, מתקיימים בו מדי שנה אירועים ופסטיבלים שונים, העשויים לשדרג כל חופשה.

אירועים ופסטיבלים אטרקטיביים בקפריסין

אחד המאפיינים של קפריסין, היא היכולת המיוחדת של התושבים שלו להפוך כל אירוע להזדמנות לחגיגה יוצאת דופן. במהלך השנה, מתקיימים באי הנופש הזה כמה וכמה אירועים שממש כדאי להיות נוכח בהם. מסיבות השנה החדשה בקפריסין ידועות ומוכרות, ובהחלט אינן נופלות מהמסיבות היוקרתיות ביותר באירופה. חג הטבילה של ישו החל בשישי לינואר, הוא סיבה למסיבה בכל רחבי האי ובכל הנמלים שלו.

בסוף חודש פברואר נערך בקפריסין קרנבל לימסול. הקרנבל הזה נמשך עשרה ימים, ובמהלכו נערכות בכל רחבי האי, ובעיר לימסול במיוחד, מסיבות תחפושות מהנות, מעניינות ומרובות משתתפים, מקומיים ותיירים כאחד.

בתחילת מאי, מתקיים יום הפועלים. בקפריסין לוקחים את היום הזה ברצינות, ובו מתחילות גם חגיגות האביב. בין השאר, מתקיימות בעיר לרנקה חגיגות חג המים, סוג של חגיגות בית השואבה, בליווי דוכני אוכל, משחקים ועוד אטרקציות למיניהן. מדובר בסוג החגיגות העממיות, שתיירים המגיעים לקפריסין לא צריכים לפספס.

בנוסף לאירועים הללו, מתקיימים גם פסטיבל לרנקה, פסטיבל איה נאפה, פסטיבל היין וכן פסטיבל קפריסין, הנערך במהלך חודש ספטמבר ונערכים במסגרתו הופעות של מוזיקאים שונים, תיאטרון, קולנוע, בלט ועוד אירועי תרבות אטרקטיביים. לפני שיוצאים לנופש בקפריסין, מומלץ להתעדכן באירועים הצפויים, ולתכנן את החופשה כך שניתן יהיה לקחת בהם חלק.

מה חשוב שתדעו על הזמנת חדרים במלון כשר בפראג לפרטים לחץ כאן.

אולי תאהבו גם את

מטוס
לצאת מהמטריקס

בואו נצא לטיול ברחבי אירופה. אבל לא לאחד המתבקש תמיד, אחד שכולל את הביקור באותה עיר כל פעם מחדש. יש חיים גם מחוץ לערי בירה

קראו עוד »