חיפוש

מהו אחוז ממחיר הנכס שבנק נותן לטובת משכנתא?

משכנתא היא הלוואה לצורך דירה, נדל"ן או רכישת קרקעות, שניתנת על ידי גורמים מלווים כמו בנקים שונים, עבור רוכשי הנכסים. המשכנתאות ניתנות בגבהים שונים ובמסלולים שונים שנבדלים זה מזה על ידי גובה הריביות, מסלולי החזרת ההלוואה וגובה ההלוואה שניתנת.

המשכנתא ניתנת למעשה במספר אחוזים מסוים מתוך מחיר הנכס המלא, אותו מעוניין הבנק להלוות ללקוחות.חשוב להבין את עולם המשכנתאות לפני לקיחת משכנתא כדי לוודא שבחרתם במסלול כדאי, שמטיב עמכם. לשם כך, לפניכם כל מה שחשוב לדעת על מהו אחוז במחיר הנכס שבנק נותן לטובת משכנתא.

 

מה היא בדיוק משכנתא?

משכנתא היא הלוואה לטובת רכישת דירה, נדל"ן או קרקעות. המשכנתא ניתנת בישראל על ידי בנקים, עבור מבקשי המשכנתא. כדי לאשר את המשכנתא ולזכות בהלוואה הנידונה, הבנק בוחן את בקשתכם ולוקח בחשבון את המידע הנתון במספר טפסים שעליכם להגיש, המעידים על מצבכם הפיננסי. זאת מאחר ובמידה והבנק מאשר את המשכנתא, עליו להיות סמוך שאתם אכן מסוגלים להחזיר אותה בתוך מספר חודשים או שנים כדי שהוא לא יאבד את השקעתו בכם.

מאחר וכמות רבה ביותר של בנקים מציעים משכנתאות עבור אזרחים, חשוב להבין את השוק ולבחון מה ההצעות של כל בנק. כך תוכלו להבין אתיזה מסלול הכי מתאים לכם ולמצבכם הפיננסי, כדי להגשים את מטרתכם ולרכוש נכס. לעוד מידע היכנסו ללינק – https://www.mashcantainfo.com.

 

מה נדרש עבור הגשת משכנתא?

כדי להגיש משכנתא, רבים פונים לייעוץ משכנתאות וכך מוודאים שהם בוחרים את המסלול הנכון ביותר והמשתלם עבורם. יועצי המשכנתאות יכולים גם להגיש עבורכם את הבקשה ולקיים בשמכם את המשא ומתן בדבר הבקשה.

כדי להגיש את הבקשה יש להגיש בקשה רשמית לבנק שמלווה במגוון טפסים ומסמכים, שבמקש הבנק כדי להבטיח שאתם מסוגלים להחזיר את ההלוואה. למשל – משכורות אחרונות, רשימת נכסים והון פיננסי, הוצאות אחרונות ועוד רבים. בהתאם לאלה, יאשר הבנק את הבקשה ואת גובה המשכנתא שמוכן לתת.

 

מה הוא אחוז המימון ממחיר הנכס שהבנק נותן לטובת המשכנתא?

המשכנתא בישראל מחושבת על ידי אחוזים, כאשר הכוונה היא לאחוזים מתוך מחיר הנכס, שהבנק מלווה עבור הלקוח. כלומר, כאשר הבנק מציע עבורכם משכנתא ובמידה ואתם מקבלים את המשכנתא – היא מחושבת עבורכם בתצורה של אחוזים מסוימים מתוך שוויו של הנכס. כלומר במידה ואתם מקבלים משכנתא של 75/50/35 אחוזים – הכוונה היא למספר אחוזים זה מתוך שוויו של הדירה. את שאר הכסף שנותר לשלם – תצטרכו לשלם מכספים נזילים מההון העצמי שלכם. לפניכם האחוזים ממחיר הנכס שבנק נותן לטובת משכנתא כיום:

  1. עבור לקוחות שזוהי דירתם הראשונה – ניתן עד 75 אחוז משכנתא.
  2. עבור לקוחות שמוכרים דירה וקונים חדשה, כלומר משדרגים – ניתן עד 70 אחוז משכנתא ממחיר הנכס.
  3. עבור לקוחות הרוכשים דירה שנייה ומעלה – ניתן עד 50 אחוז משכנתא ממחיר הנכס.

ערימת מטבעות עם בית

אולי תאהבו גם את

מס שבח
מהו מס שבח ומתי משלמים אותו?

מיסים רבותיי מיסים, כולנו משלמים אותם, אבל רק מתי מעט מבינים אותם לעומק ויודעים איך להתנהל איתם בצורה האופטימלית ביותר. מס שבח הוא גם מהמיסים החמקמקים

קראו עוד »